Wij gaan in oktober 3 weken naar israel om te wandelen. weeft iemand hier hoe ik aan wandelkaarten en gidsen kan komen? In amsterdam alleen een kaart van eilat mountains gevonden. Ik ben nog op zoek naar kaarten van judea en negev noord.
verder zijn alle andere wandeltips/ ervaringen ook erg welkom!
Je kunt sowieso veel wandelen in een van de vele nationale parken die Israel rijk is. In En Gedi natural resort (bij Dode Zee) kun je bijvoorbeeld goed wandelen. De routes kun je bij de ingang van het park krijgen.
In oktober kan het in Israel nog steeds erg warm zijn (30+). Hou daar rekening mee.
Bedankt voor je reaktie. Ik ben al eerder in Israel geweest en ook in de En Gedi. Prachtig is het daar he. Maar de kaart die je daar bij de ingang krijgt was toen een schematische, en alleen voor dat stukje. Wij zouden graag een echte wandelkaart hebben om ook onbekendere routes te lopen en waar je je dus ook goed op kunt oriënteren.
Is er trouwens ook een gids met alle natuurreservaten?
Wij verblijven trouwens een poosje bij het En Prat reservaat, Tel Arad, Eilat en de bokervalley.
De meeste reisgidsen gaan vooral over de religieuze zaken, en maar weinig over de natuurgebieden is mijn ervaring. Wie dus een goede boekentip voor mij heeft…