Walvissen spotten

Wij zouden in maart/april 2010 een maandje naar Argentinië gaan. Natuurlijk willen we naar Patagonië en Vuurland om de fauna en flora te zien.
Nu vraag ik me af of je het ganse jaar door kans hebt om walvissen te spotten? Die kleine stakkers heb ik nog nooit in levende lijve gezien en het lijkt me echt eens leuk :slight_smile:

Helaas… dan zijn ze er echt niet meer.
Heb een lijstje geplaatst bij een ander topic, maar hier komt ie dan weer.

Walvissen half juni-half nov
Orka’s febr-apr. maar weet niet of dat er veel zijn, geen idee.
Zeeolifanten aug-half dec
Zeeleeuwen nov-febr.

aha, er zouden mss nog Orka’s zijn. Als ze aan het ‘robbenvangen’ gaan, zijn die bijna nog spectaculairder.
Zitten die ook in Vuurland dan?
Zal even vlug op het net gaan zoeken… :S maar info first handed is altijd interessant :slight_smile:

In het walvisseizoen zal je bijna 100% zeker walvissen zien, maar orca´s zijn een stuk moeilijker te bepalen en de kans dat je ze ziet is een stuk kleiner. In Ushuaia zal je voor zover ik weet geen orca´s aantreffen. De beste periode om de Península Valdéz te bezoeken is dan ook november, dan heb je van alles wat.

Aansluitend op Flipsen…voor het spotten van zeeleeuwen vangende orcas ben je op het goede moment. Half maart tot half april is de beste tijd. Rond hoog tij is HET moment om er te zijn. Let op dat orcas ook afhankelijk zijn van het weer… en misschien foerageren ze die dag ergens anders? Het team van national geographic is er 2 weken geweest voordat ze de spectaculaire beelden konden schieten die ze op de beeldbuis tonen… Zo uit het hoofd moet je bij Punta Norte zijn op Peninsula Valdez.

Hans
www.lightvoyager-photoexpeditions.com

Alhoewel we daar dus de perfecte periode zijn, zullen we het toch maar laten schieten. Te weinig kans op succes, jammergenoeg :frowning: :slight_smile:

Hallo Keios (en andere forummers),

Je hoeft niet helemaal (terug) naar Argentinië of Canada om walvissen en orka’s in het wild te zien. Dat kan ook prima in Zuid-Europa, in de Straat van Gibraltar, al schijnen maar weinig mensen dat te weten.

Meer informatie:
http://gospain.about.com/od/thingstodo/ig/Whale---Dolphin-Watching/Whales---Dolphins--Tarifa.--6d.htm

En in het Nederlands:
http://www.conilreisgids.nl/whale-watching-tarifa