Wadi Rum

Wat een prachtige foto van een prachtig landschap! Ik ben zelf in Wadi Rum geweest (aug) en heb er rondgewandeld. Als tussendoortje had iemand in de groep watermeloen meegenomen; nou, dat smaakte wel in die warmte! Met een jeep zijn we verder de woestijn ingetrokken en hebben we her en der de mooie rode en roze kleurschakeringen gezien op de rotsen. We stopten bij een zandheuvel waarvan ik dacht: valt best mee qua hoogte, maar toen bleek dat we uitgedaagd werden wie als 1e boven zou zijn… Toen was de zandheuvel opeens best hoog, ja. De een probeerde zonder schoenen omhoog te klimmen en de ander met schoenen, maar het valt echt niet mee, want 1 stap naar boven is er 2 naar beneden glijden in dat losse zand. Boven aangekomen hadden we een fantastisch uitzicht. Weer beneden voelde ik mijn bovenbeenspieren zowat meteen stijf worden van de klim en ik heb nog nooit zoveel zand uit mijn schoenen gehaald! Daarna zijn we naar de zonsondergang gaan kijken en dat is toch echt wel heel geweldig als je daar bent.