Hi!:NEWZEALAN
Ik doe een onderzoek voor school (NHTV). Ik wil te weten komen waarom mensen naar Nieuw-Zeeland gaan en dan met name jongeren tussen de 20 en 25 jaar.
Wat is jouw reden om naar Nieuw-Zeeland te gaan? En wat ga je er allemaal doen? (Denk aan activiteiten zoals raften, hiken, bungee jumpen etc.) Als je er al geweest bent; Wat heb je er allemaal gedaan?
Laat het me weten!
Je zou me er enorm mee helpen!
Gr’s anna
Ik ben 29… daar heb je dus niets aan?
Voor het geval van wel: wij gingen met stip voor de natuur!
Wat hebben we gedaan: vee!, in 4 weken het hele land door gereden in een huurauto, dus heel veel gezien en genoten van de natuur, wezen jetboaten, zandsurfen en zorben, gewandeld, (meestal) uit eten, familie bezocht, kiwi-kwekerij bezocht, geslapen in hotel, motel, cabin en B&B, sex (4 weken zonder lukt echt niet hoor ha ha, enz enz.
Succes met je onderzoek!
Nou toch bedankt voor de moeite Ondanks dat je niet in de leeftijdscathegorie valt geeft t toch wel een goed beeld van wat “een toerist” in Nieuw-Zeeland doet. Thnx!
Ik ben er geweest toen ik 27 was in 2002. ik was toen al 2 jaar van plan om daar eens naar toe te gaan, want…
Mijn toenmalige huisgenote was een wereldreis wezen doen na haar NHTV opleiding, Amerika, Hawai, Fiji, Nieuw zeeland, Australië, Indonesië, Singapore.
En toen ik later de verhalen en de foto’s zag, wist ik het meteen, dat was een duur avondje foto’s kijken want ik ga daar ook een keer heen.
Nu in wil ik in 2008 weer. En waarom?
Nou ik heb zo enorm genoten en ben na nieuw zeeland ook geweest in landen zoals Senegal, Gambia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Guatemala, Madagaskar, Australië, Balie, Hongkong, Canada (Yukon), Alaska en natuurlijk Europa.
Maar na al die landen denk ik toch nog steeds wat was dat mooi, en als ik al m’n reis foto’s bekijk of andere mensen die bekijken, dan blijkt nieuw zeeland toch ook de mooiste foto’s te produceren. Terwijl ik toen nog maar een goedkope camera had. Het land ik zo divers. Alles vind je daar door het speciale klimaat (dat hebben alle grote eilanden in een oceaan, zo ook Madagaskar). van jungle to grasvlaktes, van vulkanen tot leuke steden, alles is er.
En natuurlijk de kiwi’s (de mensen dus), zo vriendelijk en open.
Oh ik krijg kriebels als bedenk dat ik weer wil, ergens in februari.
Ik ga 28 januari 6 weken naar nieuw zeeland en mijn voornamelijkste reden is de natuur en cultuur die ik daar op wil snuiven.
Ik ga backpacken en er wordt gezegd dat nieuw zeeland wel 1 van de betere landen is waar je makkelijk en nog met beetje luxe kan backpacken.
Voor mij is dit ook de eerste lange reis en heb daarom ook gekozen voor dit mooie land.
Verder zijn er ook veel activiteiten te doen in nieuw zeeland en ik houdt er ook wel van om mijn adreline flink te laten stromen dus ja ik zal ook wel wat van dit soort activiteiten gaan doen. Activiteiten die hoog staan is bungie jumpen, helibiken en naar de glaziers gaan.
Als ik terug ben kan ik eventueel nog wel een verslagje maken en deze hier plaatsen over hoe het was.
Ik ben 28, dus val niet echt in de categorie, maar ik ga puur voor de natuur. Overigens denk ik dat mensen die niet van natuur houden er weinig te zoeken hebben.
Allemaal hartstikke bedankt voor jullie verhalen Erg interessant om te lezen wat jullie motivatie is om te gaan. Zo te horen heetf het land een magische aantrekkingskracht… Krijg door mijn onderzoek ook enorm zin om er eens heen te gaan