Nooit gedacht dat ik ooit met “dit probleem” geconfronteerd zou worden… ik weet niet waarheen op vakantie dit jaar (september/oktober). Wie kan me helpen?
Ter info: we willen reizen met een 20 maand oud kindje. Toen zoonlief 9 maand oud was, zijn we ermee naar Ijsland getrokken, maar toen vond hij het leuk om tijdens wandelingen in de buikdrager te zitten en vond hij het ook niet erg om in z’n autostoeltje te zitten. Of dat nu nog gaat lukken is onzeker.
Wie heeft er ideeën? Ik hoef helemaal geen luxe, maar met een klein kindje moet het natuurlijk wel een beetje hygiënisch zijn, liefst niet té warm ook.
Ik had al gedacht aan een bestemming waar we niet echt hoeven rond te reizen (dus huisje huren of hotel en van daaruit uitstapjes maken), bij voorkeur met strand of zwembad in de buurt (voor het geval zoonlief wandelingen echt niet kan appreciëren). Maar aangezien ik zelf bijna gek word van het idee een strandvakantie te doen, zou er dus wel veel te zien moeten zijn (en dan bedoel ik “een prachtige natuur”, ben namelijk niet geïntereseerd in musea of steden). Caraïben een optie? Zo ja, welk eiland kan je aanraden? Andere suggesties?
Er zijn echter talloze mogelijkheden om met zo’n dreumes te reizen. Het grote voordeel is dat hij nog een middagdutje doet (waarschijnlijk), en dat kan prima in de auto, of zelfs in een wandelwagen.
Neem een all-terrain wandelwagen, eentje met grote wielen, en je kan fikse wandelingen maken als je wilt. Zoonlief slaapt wel als hij moe is, of kijkt zijn ogen uit.
Zelf hebben we leuke reizen gemaakt in Denemarken (ook de fiets meegenomen!), Marokko (door de Atlas en richting de woestijn), Kroatië (Krka of Plitvice watervallen), en Zuid Afrika. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden.
Kenya
Zeer kindvriendelijk, lekker weer, gezond eten, niet te warm, niet te koud, vlakbij veel niewigheden te zien (alleen al de markten of beestjes etc)
Je kunt ook denken aan de Griekse eilanden in juni. Als je een wat groter eiland neemt, is er meer dan voldoende te zien. Dit zijn een paar opties: Appartementen Vardis op Kreta: rustig, met uitzicht op de olijvenboomgaard. De appartementen liggen in een prettige, mooi opgezette tuin met een fraai zwembad dat ook geschikt is voor kleintjes. Maar goed, met 20 maanden blijf je er natuurlijk zelf bij. Het kleine complex ligt op afstand van dorpjes in de omgeving en op ongeveer 1 km van het strand. Het is aan te raden een auto te huren, maar als je cultuur wilt bekijken doe je dat toch wel Hotel Sunrise Village op de Peloponessos: veel meer cultuur in de buurt kan niet. Een van de gasten schrijft *“Het hotel met appartementen ligt in een mooi aangelegde tuin met tennisbanen en fitnessruimte met zwembad.Een heerlijk restaurant waar je heel goed kan eten een uitgebreid ontbijtbuffet ook buiten op het terras waar je dan een heerlijk uitzicht hebt op openlucht zwembad en de zee, heerlijke privé strandjes met ligbedden, je waant je daar op een afgelegen bounty eiland met uitzicht op zee en bergen heerlijke dorpjes in de omgeving om tijdloos in te dolen.” *
Zelf vonden we het toen de kinderen klein waren, prettig om met de auto te reizen, dan kun je alles wat je nodig denkt te hebben, meenemen. We hebben heerlijke vakanties gehad met onze kleine jongen in Toscane, maar ja, dat is geen eiland. Een aanrader daar:Casa Leonardo in Vinci. Een hele mooie plek. 5 appartementen in een fraai oud gebouw, rustig gelegen, een zwembad en een peuterbadje. Je kunt gebruik maken van de barbeque, buitenkeuken of pizza oven. Een prima alternatief, zonder peuterbadje, maar met een omheind zwembad: La Renaia. Vlakbij Cortona, volop cultuur vlakbij _+ de mogelijkheid om naar het strand te gaan aan het meer van Trasimeno. Als je van tennissen houdt: er is een tennisbaan. De eigenaren zijn bijzonder gastvrij.
Mocht je toch graag een eiland willen bezoeken, dan zou je eens kunnen denken aan Sardinie: Le Verande in Costa Rei. De mooiste stranden van Sardinie, maar niet bijster veel cultuur.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar de allerrelaxte vakantie ooit hebben we gehad in een Club Med. Dan kun je de kleine als je dat wilt ook nog eens een half dagje bij de kinderopvang achterlaten en zelf wat met je partner gaan doen. :zon02:
Hoe zou je een paar weken naar Frankrijk dan willen noemen. En wat nou als je een weekendje Parijs zou doen, mag ook geen vakantie heten? Nee, misschien geen tropisch fruit, maar wel Franse specialiteiten. Wat betreft betalen met Euro’s , ik kan me een beetje voorstellen dat je het leuk vind om iedere keer iets om te rekenen. Maar het is maar geld, het komt allemaal op hetzelfde neer. Jammer voor jou dat je met reizen binnen de EU geen vakantie gevoel krijgt.