Weet iemand waar ik in Nederland yerba mate kan kopen?
:ARGENTINA
Yerba mate is de Argentijnse ‘thee’, de meest gedronken drank in dat land.
Mijn voorraadje raakt aardig op, dus als iemand me kan helpen?!
Weet iemand waar ik in Nederland yerba mate kan kopen?
:ARGENTINA
Yerba mate is de Argentijnse ‘thee’, de meest gedronken drank in dat land.
Mijn voorraadje raakt aardig op, dus als iemand me kan helpen?!
En waar verkopen ze alfajores en dulce de leche???
hola amigo’s
ik heb dat ook een x uitgezocht, en je kan het via internet bestellen, want het moet uit Duitsland komen. dus dat is redelijk prijzig…maar als je het écht niet kan missen;)
\wie weet dat het intussen ook wel ergens in Nl wordt verkocht, maar ik weet daar nix van.
het beste wat je kan doen is iemand die je kent die naar argentina gaat heeel lief aankijken…zo heb ik mn voorraadje aangevuld.
of gewoon zelf wer gaan!!
ciao ciao
Hmm alfajores…
Hier een recept:
en hier voor dulce de leche:
Nu een vraag, wat is lekkerder, Argentijnse dulce de leche of Peruaanse manjar? Ondanks dat ik in Peru woon wint voor mij toch dulce de leche!
Groetjes,
Elise
Yerba Mate is via internet te bestellen op een nederlandse site, voor redelijke prijzen
succes
Hoi, onlangs www.yerbamateholland.nl bezocht en daar heb ik een heerlijke Yerba gevonden, Succes
Had de Bijenkorf het intussen ook niet? Vraag anders eens in een Argentijns restaurant, waarvan je weet dat het gerund wordt door Argentijnen. Die kunnen niet zonder ![]()
Beste Yerba Mate Liefhebbers,
Kijk dan maar eens op www.yerbamateholland.nl hier kun je alles bestellen wat je zoekt.
Groeten Jaap :dag:
Mooie site, vernieuwd denk ik. Vroeger bestelde ik daar altijd, maar nu via een duitse site, je hebt het dan ook binnen 3-4 dagen binnen.
Ze hebben veel meer keus en het belangrijkste is dat de mate 2x zo goedkoop is als bovenstaande site! Ik betaal voor een kilo (Amanda) 5-6 euro, soms is er een aanbieding.
Moet er wel bijvertellen dat je altijd standaard 6 euro verzendkosten betaald. Dus ik bestel dan 6 of 7 kg tegelijk en nog lekker alfajores en zo.
In Utrecht kan je terecht bij Abraham Mostert in de Schoutenstraat. Ze bestellen daar speciaal voor Argentijnse klanten en hebben daar ook mijn merk. Heb er wel eens dulce de leche gekocht.
In Rotterdam kocht ik altijd yerba bij een speciaalzaak op de Putselaan, La Iberica. Geen idee of de winkel er nog is (woon al weer enkele jaren in Argentinië)… ook vaak via de site waar Gallina het over had besteld trouwens, goed te doen, vooral als je veel besteld vallen de kosten mee.
Nog een andere suggestie: voor wie geregeld naar Spanje gaat… daar kun je in de meeste supermarkten yerba voor redelijke prijzen op de kop tikken.
groet,
Jan
Je kunt het tegenwoordig ook verkrijgen bij yerbamate-thee.nl
Vele merken yerba. Lekker!
Bij Finalmente Brasil in de Kinkerstraat in Amsterdam .Zelf koop ik graag de Matte Leao , maar ze hebben ook de Argentijnse soort en ik zag ook de speciale matebekers met rietjes daar.Hun hoofdkantoor zit in Almere .
www.finalmentebrasil.nl
Of “Matebeker” en “Rietje” de juiste Nederlandse vertaling is voor de volgende artikelen weet ik niet, ik heb helaas geen Dikke van Dale bij de hand hier… Maar voor liefhebbers van Yerba Mate, hier het gereedschap wat je nodig heb om mate te kunnen drinken…

… Guampa

… Bombilla
(Bedankt Wikipedia)
hallo!
na heel wat heen en weer lopen liep ik laatst in amsterdam tegen een koffiewinkeltje aan waar ze Tarangui mate en alfajores verkopen. de naam heb ik niet maar het is recht tegenover de magna plaza.
chau!
Wanneer je de Yerba mate thee niet lekker vind smaken (of wel) maar je wilt wel genieten van de werkzame stoffen van yerba mate kan je ook yerba mate capsules bestellen.
Yerba Mate capsules: http://www.vitaminesperpost.nl/yerba-mate.html
:wereld:
Ik ben afgelopen week bij abrahamsmosterd geweest. Hier verkopen ze twee merken yerba mate taragui en rosamonte. in halfe en hele kilo verpakkingen (Net als in argentinië) Voor een zeer schappelijke prijs. Ik betaalde volgens mij 7 euro voor een Kilo rosamonte elaborado con palos. Verder verkopen ze ook bombillas en calabasas en dulce de leche. Een bijzonder winkletje in eht centrum van Utrecht.
In Amsterdam kocht ik altijd mate bij de peperbol op de Albert Cuyp. Hier verkopen ze Mate in bulk. Verder zijn hier een hoop kruiden te koop die je met de mate kan combineren zoals rozemarijn, camille en munt. Je kunt voor verpakte zakjes mate vinden maar als je aan de balie vraagt hebben ze het ook in bulk voor een betere prijs. Ik geloof dat ik iets minder dan 5 uero voor 400 gram betaalde. Het is een goede mate maar zonder “Palos” maar wel in goede staat grofe stukken zonder mate poeder waar je riet van dicht slaat. Ook dit is een bijzodnere winkel en het is er altijd druk vanwege hun brede assortiment aan kruiden van over de hele wereld.
Verder koop ik soms in de “groene winkel” Mate maar dit alleen bij hoge nood want hier betaal je 2,50 of zo voor 150 gram.
verder heb ik wel een mate met citroen gras gekocht bij kruiderij Erica (o.a. cs amsterdam en utrecht. Niet echt yerba mate maar wel lekker.
http://www.ericakruiderijen.nl/index.php/mate-citron-kruiden-thee.html
Ik denk voor de mensen die niet in een grote stad wonen dat de meeste reforma winkels wel mate in het assotiment hebben of misschien kunnen bestellen.