Halverwege oktober ga ik met mijn vriendin een maand backpacken in Vietnam. We willen heel erg graag een paar dagen in de Jungle doorbrengen en iets van Wildlife zien. Waar kan dit het beste? Of is Vietnam hier niet zo geschikt voor? Zo niet kunnen we daarvoor misschien beter naar Laos of Cambodja gaan?
Ik heb zelf natuurlijk ook al een beetje op internet gezocht maar heb nog niet een geschikte plaats gevonden.
In Laos kun je deelnemen aan de gibbon experience (even Google gebruiken ;)), en zowel in het zuiden van Laos als in Cambodja bij Kratie kun je de zeldzame irriwady zoetwaterdolfijn zien. Dat laatste heb ik zelf gedaan, en dat is best leuk!
Voor jungle moet je niet in Vietnam zijn, maar bv bij Sapa kun je wel prachtige trekkings doen!
De Gibbon-experience lijkt me zeer zeker mooi maar aangezien we (slechts) 4 weken hebben en het behoorlijk uit de richting ligt gaat dit hem denk ik niet worden. Volgens mij ligt hier ook geen vliegveld in de buurt. Of weet jij toevallig of dit makkelijk te bereizen is vanaf Vietnam?
Naar Zuid-Laos / Noord Cambodja heb ik ook al gekeken maar ik tijfel of dit gebied in November we geschikt is vanwege het regenseizoen? Ik heb wel eens gelezen dat deze gebieden dan behoorlijk onbegaanbaar zijn.
Als je maar 4 weken hebt, dan zou ik me lekker beperken tot Vietnam! Vietnam is ook een heel mooi en divers land!
Behalve een trekking in Sapa (in het noorden in de bergen) kun je ook prachtig kanoen in Halng Bay (ook in het noorden) of wandelen en fietsen door de Mekong delta (in het zuiden). Hoewel dit allemaal geen jungle is, kom je wel prachtige exotische planten tegen die je bij ons alleen als kamerplant hebt (maar dan kleiner). Of dingen als ananassen en bananen.
Enneh, onderwater is er ook het nodige aan diertjes te spotten, zo kun je bv duiken of snorkelen bij Nha Trang. (Toegegeven: dit is niet de mooiste plek van Azie onderwater, maar op zich zeker de moeite waard!)
Ik heb net men eigen Travel Agency opgestart. Ik offer een exclusief Jungle Tour aan in Vietnam. Ik doe momenteel promotie tot eind November.
De Jungle Tour houd het volgende in: je verblijft in een luxury tent in het midden van de jungle langs de rivier. We doen: Safaries, jungle treks, mountain biking, bezoek aan Wildlife at Risk Centre en veel meer…
Als je interesse hebt kan je me altijd contacteren voor verdere informatie:
Steven Roelandts
Bij mij geraak je verder dan Buffels Ik weet niet waar je geweest bent maar ik ben vershillende malen op men tip geweest en daar zie je wildlife, natuurlijk is dit niet gegaraneerd, het zijn tenslotte dieren, en die verschijnen wanneer ze willen… maar dit is een natuur reservaat die nog pas echt aangedaan wordt (+/- 6 maanden) voor toursiten dan… deze tour wordt pas aangeboden door enkele mensen hier in Vietnam. Er komen bioligists van over de wereld om bepaalde diersoorten te zien hier. Onze tour wordt gehouden in Cat Tien Reservaat… kan je makkeijk verder informatie over vinden… ik was er 2 maand terug en vind ik crocodiles, endagered bird life, snakes, nocturnal life… en dit op de safaries we deden…
Sluit me aan bij Jenny; je hebt in Vietnam geen echte jungle. Verder dan apen en diverse reptielen , amfibieën, enkele wat vreemde zoogdieren en insekten kom je niet tegen
Dus het beste kun je naar een nationaal park gaan waar er diverse in Vietnam zijn.
Gewoon even googlen en kijken welke in je reisroute vallen en de aanwezige flora en fauna aldaar zijn daar te lezen. Je kan dan de keuze maken.
Ik ben zelf in dit park geweest en heb 1 overnachting via een homestay gemaakt ivm het strakke schema http://www.cucphuongtourism.com.
Ik heb dus niet alles gezien, vond het een mooi park en je kan er ook trekkings maken en diverse dieren en mooie flora zien. Het ligt net onder Hanoi.
gr
Ton.
ps
Vietnam unlimited
Dit is overigens mijn ervaring en bij mij kun je niets boeken heb geen enkel geldelijk gewin aan deze reaktie of eerdere reakties.
Ik probeer mensen te helpen met mijn eigen ervaringen en dit met de beste bedoelingen, zoals alle posters dit doen. Geld ook voor de adviezen.
Ik stoor me aan je naar reclame riekende reakties, en hoop dat dit ondersteund wordt door de beheersterer van het Vietnamforum,. Deel je ervaringen en voorzie mensen van advies zonder een promoverende gedachte erachter. Dit komt geloofwaardiger en sympathieker over.
Vandaar ook mijn reactie op Vietnam Unlimited.
Ik vond namelijk het woord safaries en bezoek aan wildlife centre nogal ongeloofwaardig voor Vietnam. Het geeft de gedachte dat je echt dieren gaat spotten, wat op dit moment nog zeer de vraag is. Ze zijn inderdaad bezig om Cat Tien NP op de kaart te zetten en “wildlife” terug te halen naar Vietnam. Hier zal echter nog jaren over heen gaan.
Hmm, misschien vandaar dat ik er nog nooit geweest ben
Overigens woon ik op 1 kilometer van de dierentuin… genoeg wildlife!
Hoef je ook niet zo ver te vliegen, haha
Ik heb nog geen enkele ervaring met Vietnam. Ben me juist een beetje aan het inlezen. Wat ik echter wel weet is dat juist Vietnam één van de laatste plekken op deze aardbol is waar nog met enige regelmaat nieuwe diersoorten worden ontdekt… Is er wel of geen wildlife?
de meeste nieuwe dieren die ontdekt worden, zijn beslist geen grote zoogdieren. het zijn met name dieren die in diepe wateren leven (recent vele ontdekkingen in het oosten van Indonesie), of het zijn insekten die in het regenwoud (mn het Amazonegebied).
persoonlijk zou ik NIET naar Vietnam gaan voor wildlife, dan kun je beter naar Maleisie, Indonesie, of naar Afrika. neemt niet weg dat Vietnam een prachtige bestemming is, en dat ook de natuur de moeite waard is!