Waar overnachten , hotel of wat anders in Polen ?

Ben op zoek naar betaalbaar overnachtingen ( 3 tal ) tegen krakau ,zou graag naar Auschwitz gaan , alle tips zijn welkom !

Mvg

Hoi Liu,

ik ga volgende week naar Krakau. Wil ook Auschwitz bezoeken.
Vroeg mij af of je er geweest bent en hoe je dat geregeld hebt.
Heb je van te voren een tour geboekt, of is het ook mogelijk om
in Krakau een tour te boeken? Hoe het je het ervaren?

Groetjes Inesse

Hallo Inesse,

Ik had pas gisteren dit gepost op dit forum , ik ga pas in april dus kijk ik uit naar jouw ervaringen , laat iets weten hé!

Groetjes

Ow hehe, had ik ff over het hoofd gezien. Ik zal je wat laten weten!

Groetjes Inesse

Hoi Liu.

Heb je al naar de hostels gekeken op het internet? Op Google krijg je een hele waslijst. Het is kwestie van kwikken en wegen. Je kunt rekenen op prijzen van +30 zloty.
Wat zijn je verwachtingen? Vind je het ok om een dorm te delen of wil je een privé kamer (zo ja, met/zonder eigen badkamer en zelfs tv)
Ga eerst voor je zelf na wat jullie willen.

Als een alternatieve accomodatie zou ik je couch surfingen kunnen aanraden :wink:

Wij hebben geboekt via hostelworld.com en zitten voor 12.50 euro pppn op een privékamer met
zn vier. Maar hebt op de site ook een hoop dorms voor minder.

Thanks!
Ik wacht op verder nieuws van jullie !:chin:

En tot op heden geen nieuws !?
Is de trip niet doorgegaan offf…???

Hoi Liu!

Je hebt helemaal gelijk, zou je nog wat laten weten! Heb een paar heerlijke dagen gehad in Krakau. Het hostel dat we hadden was ongeveer 20 minuten lopen vanaf het centrum van Krakau, heel goed te doen eigenlijk. Naar van het hostel is Deco Hostel. We hebben het via hostelworld.com geboekt. Best betaalbaar ook. Niet erg luxe, maar prima in orde. Badkamer en slaapkamers waren erg schoon. Mocht je er naartoe willen gaan, zorg er dan voor dat je een kamer aan de achterkant hebt want het ligt aan een straat waar toch wel wat verkeer voorbij komt. Er zat ook ontbijt bij in. Deze bestond uit een belegd broodje met ham of kaas en wat sla en tomaat, koffie en je kon ook cornflakes/muesli pakken. Servies moest je daarna ff zelf afwassen :stuck_out_tongue:
Krakau zelf is best een gezellige stad met heel veel restaurantjes en barretjes die allemaal ondergronds zijn. Ook zijn we een dag naar Auschwitz geweest. De gast van het hostel zei dat we er zelf naartoe konden gaan met de lijnbus. Maar we hebben toch maar een tour voor +/- 25 euro geboekt. Daarvoor krijg je pick up bij je hostel, een Engelstalige gids, transport tussen Auschwitz I en Auschwitz-Birkenau. Achteraf toch wel blij dat we een tour hadden geboekt, omdat we anders daar ook nog es hadden moeten uitvogelen hoe we bij Auschwitz-Birkenau zouden moeten komen met de lijnbus en omdat we dan geen gids hadden gehad wat toch wel een must is bij een plek als deze.
Als je nog wat wilt weten, let me know!

Groetjes Inesse

Morgen Inesse,

Blij te horen dat alles fijn verlopen is !
Natuurlijk gaan we , de tickets zijn reeds geboekt , ik zal zeker je hulp nog nodig hebben maar nu effen werken ( ja zelf op zondag ) !

Bedankt en tot wederhoren :chin:
Liu

Hai als je wilt kan ik een Nederlandse reisbeschrijving voor je maken voor je trip in Auschwitz , wij organiseren iedere maand een citytrip en met pasen zijn we er kijk maar op de site www.creativ-eventz.nl/krakau als ik je kan helpen hoor ik het wel

1 like

Alle tips zijn welkom!
Wij gaan van 20 tot 24 april.

Thanks!:chin:

I recommend Oki Doki Hostel in a centre of Warsaw

http://okidoki.pl/wp/lang/en/

1 like