Waar kunnen wij een betrouwbare Toyota LandCruiser vinden voor onze Overlandreis?

Hallo,

We, Madelon en ik, zijn van plan om begin 2012 een Overlandreis te maken van Amsterdam naar Bangladesh.
Uit de informatie die op internet te vinden is blijkt steeds weer dat de Toyota LandCruiser dé auto bij uitstek is om zo’n tocht mee te maken. Vooral een oude mechanisch gebouwde Landcruiser waar niet zoveel mee mis kan gaan lijkt voor ons ideaal. We hebben namelijk weinig verstand van auto’s.

Nu zijn we op zoek naar een goed adres om deze auto te kopen. Heb je tips of tricks die ons bij deze zoektocht kunnen helpen? Weet je een goed adres? Is het buitenland ook een optie?

Wij horen het heel graag!!

Alvast bedankt voor je reactie,

Groeten Suzanne en Madelon

Hallo,

wij hebben onze Toyota Landcruiser te koop staan. Zie onderstaande link, over de prijs valt te onderhandelen.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=muohbaiwkwoa

Hij is in goede staat, door mijn man (automonteur) zelf onderhouden. Zijn jullie geinteresseerd? dan kan ik wel wat meer info opsturen.

Groetjes,
Gerrie Schout

Wat een mooie reis. Voor een dergelijke overlandtrip kun je het beste een Toyota Landcruiser HZJ75 of HZJ78 (nog iets beter) kopen. Uiteraard bij voorkeur al overlandready, zodat je zelf niet meer hoeft te klussen. Kost wel een hele duit als je de auto technisch perfect wil laten maken ((veel) meer dan een nieuwe Golf…).

Nogal een open deur, maar met name Marktplaats is een goede plek om een HZJ75/HZJ78 te vinden. Mobile.de heeft het grootste aanbod, maar wel veelal buitenlands:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se…escription=hzj

Verder is het handig om sites van andere reizigers bij te houden en tijdig te mailen met het verzoek om zij hun auto willen verkopen.

Het is goed om te weten dat deze auto’s makkelijk en probleemloos 500.000-1.000.000 km kunnen rijden. Het zijn ontzettend sterke en duurzame auto’s. Verkijk je dus niet op de kilometerstand (zoals voor gewone personenauto’s geldt); ook niet qua prijs, want ook LC’s met een hoge km-stand kosten nog behoorlijk veel geld (zeker als de auto perfect in orde is gemaakt, en ik neem aan dat iedere reiziger dat graag wil).