Waar heen als backpackers met kleine kinderen?

Welke niet-voordehandliggende, verre, rustige, met mooie natuur bestemming raad je aan met kleine kinderen (2 en 5). Niet georganiseerd, dus een land waarin het makkelijk ‘zelf’ kan. (Zuid-Afrika zijn we al geweest…) We zoeken: natuur, rust, ecotoerisme, authenticiteit, fijn klimaat, rondtrekken, rural, eigenlijk Zuid-Afrika dus… Verras me met de gouden tip!

Thailand ? Maleisie ?

Hoi, ben zelf met mijn zoontje naar Senegal geweest en Mali. West Afrika is goed te doen met een kleintje! Backpacken, slapen in hostels of gastgezinnen. Leuke mensen, strand (Senegal), van alles te zien en te beleven. We hebben super tijden daar gehad! Mijn zoon was 1, 2 en 3 jaar tijdens deze reizen. We gaan eind dit jaar weer! Campingbedje mee…
Groetjes Hilda

1 like

Beste Hilda,

Ik kan je zeker aanraden om naar Indonesië te gaan. De verschillende eilanden zijn goed bereisbaar en betaalbaar, de Indonesen zijn ontzettend vriendelijk, en er is zoveel diversiteit te vinden! Elk eiland verschilt enorm van de ander, maar overal zijn ze kindvriendelijk. En de natuur is adembenemend! Bali is het meest toeristisch en ik kan Flores echt aanraden. Al zal je daar wel eel bekijks hebben, want toeristen zien ze daar weinig!

Veel plezier,
Lucie

Hallo Hilda,

Wij gaan met onze kinderen naar Senegal, ze zijn al wat ouder! Hoe zit het met vervoer? Is de taxi te doen? Wat zijn hiervan ongeveer de kosten kun je daar iets over zeggen? Wij willen van Dakar richting lac rose en vandaar naar St Louise - Touba - sokone en dan richting grens Gambia. Het zoeken voor een paar dagen naar chauffeur is erg moeilijk. wel reacties maar erg duur. Er wordt al zo’n 120 euro p/dag gevraagd. Kan jij hier wat tips over geven?
Hartelijke groeten,
Laura Tuinstra

Hallo,

Wij zijn met onze zoon in 2011 3 weken gaan rondtrekken in Thailand, hij was toen 15 maanden.
Thailand is een perfect land om met jonge kinderen naartoe te gaan.
Een super tip, keek eens naar Villa Anneloi, een Belgisch meisje dat getrouwd is met een Thai en samen hebben ze een B&B in Chiang Mai.
Ze hebben toen voor ons een speciaal programma gemaakt voor met onze zoon toch super leuke dingen te doen.

Ook leuk om te doen is gaan fietsen in Bangkok, je komt op plaatsen waar je anders nooit komt en de kinderen vinden het super (Co Van Kessel Bangkok tours)