Ik ga 13 september t/m 7 oktober naar Maleisie. (vliegen op Kuala Lumpur)
Ik wil zowiezo naar de cameron highlands, perhentian islands en borneo.
Ook wil ik ergens een jungletrekking (aantal dgn) doen, maar weet nog niet precies waar dit het leukst is?
Ik ben een ervaren low budget backpacker en vermijdt het liefst de meest toeristische dingen.
Wie kan mij een route adviseren? zonder al teveel vluchten? en wie heeft er tips?
Ik zit eraan te denken om of sabah te doen of sarawak? want heel borneo doorreizen gaat denk ik teveel tijd kosten? ofniet?
(Ik hoef niet naar de Kinabula.)
Ondertussen ben je al vertrokken maar ik kan echt picnic with the penan aanraden In september zijn wij met z’n 2-en naar Borneo gegaan en wij wilden ook een jungle trekking doen maar niet de toeristische routes aflopen (mulu/kinabalu etc.). Picnic with the penan is een community based project, al de inkomsten gaan direct naar de lokale mensen. Het is puur natuur, af en toe bikkelen, in the middle of nowhere (rondom long banga/long lelang ri kalimantan border) maar uniek, prachtig en indrukwekkend. Als je meer informatie wilt stuur me dan een prive-bericht dan stuur ik je het reisverslag. Zie verder www.picnicwiththepenan.com
Caren