Voor mijn vriendin haar verjaardag heb ik een uitstapje naar Brugge gepland. We overnachten er één nacht(B&B In Bruges), dus het is maar een kort tripje. Wat me wel opviel is dat accomodatie best duur is in Brugge. Maarja, wel verstaanbaar als je dichtbij het historisch centrum wilt zitten.
Wij eten zelf heel graag vis en ik was eerst van plan om te reserveren in de Visscherie om de zeevruchtenschotel te gaan eten. Echter, dat is gesloten op dinsdagavond, net als de Gouden Kroes. Daarom aan jullie de vraag waar ik nog ergens een goede zeevruchtenschotel kan eten? De Gouden Karpel is een optie, maar ik heb al een paar keer gelezen dat de bediening wel onvriendelijk kan zijn, en daar houd ik niet van. Is iemand hier toevallig al gaan eten? Andere aanraders zijn ook zeker welkom!
Misschien ben je wat met deze link: https://www.tripadvisor.be/Restaurants-g188671-c33-Bruges_West_Flanders_Province.html
Heb zelf nog in geen enkel van deze restaurants gegeten, maar heb al wel veel goeds gehoord van Den Gouden Karpel.
Onvriendelijke bediening … tja, als iemand zijn dagje niet heeft dan heb je pech gehad maar daar zou ik mijn diner niet door laten vergallen.
Succes!
Geen " echt " visrestaurant … maar wel mijn favo plekje om o.a. oesters , garnaalkroketten , mosselen of scampi te eten :
op de hoek bij het Minnewater en Begijnhof … in de " Maximiliaan van Oostenrijk " http://www.maximiliaanvanoostenrijk.be/nl/default.htm
Dagelijks open tot 15 November , daarna in de winter sluiten ze op Woensdag .
Veel plezier in de mooiste stad van Belgie
Ik loop net voorbij Den Dijver. Ziet er niet alleen mooi uit maar heeft ook een aantrekkelijke kaart. Adres is Dijver, naast hotel De Tuilerieen want er zijn 2 restos met deze naam
Groet,
Amboseli
Bedankt voor jullie hulp en advies, maar ik heb daarstraks gereserveerd bij Den Gouden Karpel. Zeer vriendelijke dame aan de telefoon dus dat geeft me al een goed gevoel. En als het eten even lekker smaakt als het er uit ziet op de foto, dan komt het allemaal goed! Als ik maar één avond ergens ben, dan kies ik toch graag een goed restaurant uit op voorhand dan ter plekke te beslissen. Zeker in steden waar de er ook een aantal zaken zijn die je onder de noemer “tourist traps” kan plaatsen.
Als er iemand de bouillabaise daar al gegeten heeft, laat het me dan zeker weten. Die ziet er zo enorm goed uit en geniet ook mijn voorkeur qua hoofdgerecht.
M’n vriendin en ik zijn best wel “foodies” dus heb ik natuurlijk ook nog verder gezocht naar andere plaatsjes om lekker te proeven. Bij ‘Chez Albert’ gaan we vast ook een wafel scoren, en bij de ‘Choco Jungle Bar’ of ‘The Old chocolate House’ een chocomelk drinken;). Adresjes waar men kleine snacks/streekproducten aanbiedt, zijn zeker ook nog welkom. Verder zien we ginder wel wat we nog tegenkomen. We zijn enkel dinsdag en woensdag ginder dus ik wil onze tijd daar wel ten volle benutten. En met al die bezienswaardigheden(Belfort, Historisch centrum, Minnewater, Begijnhof, Koningin Astrid Park etc.) is de tijd al beperkt.
Ik hou ook wel van “bruine” café’s dus ook daarvoor zijn aanraders welkom. “Yesterday’s World” lijkt me in ieder geval al leuk. Spijtig dat het Brugs Beertje gesloten is op dinsdag.
Het is van m’n kindertijd geleden dat ik nog een bezoek aan Brugge bracht, dus het wordt nog wel eens tijd om deze mooie stad te bezoeken. Hopelijk versta ik ze daar een beetje (grapje)
Nog een tip: als jullie met de auto gaan en je hotel heeft geen parking, dan kan je goedkoop je auto parkeren in de (grote) parking aan het station van Brugge. Kost 3,50 euro voor 24 uren en met je parkeerticket kan je aan de kiosk van De Lijn (busmaatschappij) die zich voor de hoofdingang van het station bevindt gratis tickets krijgen voor de bus naar het centrum (Markt).
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in De Gouden Karpel na jullie bezoek , want bij het lezen van alle Tripadviser beoordelingen zou het zeker niet mijn eerste keuze zijn geweest
Als " must " in Brugge zou ik en bezoekje aan het zeer kleine biercafé " De Garre " De Garre 1 = heel klein steegje nabij de grote markt richting Heilig Bloed = aanbevelen . Fijne bieren ( ook meerdere van het vat ) met blokjes kaas of salami er bij gaan er bij mij altijd in . Altijd zeer druk rond het middaguur !!! Veel plezier