Hallo lieve leden.
Zoals een aantal al weten is de planning dat wij de eerste 2 weken van juni een werkbezoek aan la pontiga gaan afleggen. Er hebben zich hiervoor al wat mensen opgegeven. Ik moet een datum prikken wanneer we zeker moeten weten wie er mee gaat. Ik zet dit vast op eind februari, dus dan wil ik zeker weten wie er mee gaat. Ik moet dit doen ivm verblijf regelen en plannen van het werk in La Pontiga.
Ik schat de kosten per persoon rond de 500 euro. Dit is inclusief de reis en het verblijf. Misschien dat er nog evt kosten voor eten bijkomen.
Wil je je nog bedenken of opgeven, doe dit dan voor eind februari. Wij zullen zaterdag 29 mei vertrekken richting Spanje en 11 of 12 juni terug naar Nederland rijden.
De planning:
Er is vanuit Spanje gevraagd of wij in deze 2 weken het rioleringsysteem willen vernieuwen. Op dit moment liggen er hier en daar een paar buisjes die niet eens aan elkaar vast liggen en waar alles overheen spoelt en verstoppingen in komen, dus simpelweg eigenlijk geen nut heeft. Ook moeten er sommige hokkenbodems vernieuwd worden met beton. En er moeten hier en daar cementen paden aan gelegd worden, het s nu een grote blubberzooi, dat ook nog eens gevaarlijk is, want je glijdt overal uit. Dit werk zal dus voornamelijk door de mannen gedaan worden. Voor de vrouwen onder ons is er ook genoeg te doen, zoals de hokken schoon maken, manden schoon maken etc.
Om dit alles waar te maken en La Pontiga weer een klein stukje in de goede richting te helpen is er veel materiaal nodig. Wij moeten zelf voor alle spullen zorgen. Het cement zullen wij in Spanje moeten kopen. Gereedschap moeten we zo veel mogelijk mee nemen. Ik zal samen met Rhon met een busje gaan en de rest in auto’s. Ik hoop dan ook dat er wat mensen bereid zijn om te rijden. Ja het is een hele organisatie, maar ik hoop dat de mensen die mee gaan het ook echt willen en er niet vanuit gaan dat we een vakantie gaan vieren, maar echt zullen moeten werken. Ook bestaat er een grote kans omdat we met een grote groep gaan dat we geen luxe onderdak vinden en in het ergste geval gaan kamperen. Dus ik hoop op iedereens medewerking hierin en dat je erover hebt nagedacht voor je beslist mee te gaan. Sorry dat ik het zo breng, maar het is wel hoe het is. Wanneer er duidelijk is wie er allemaal mee gaan krijgt iedereen een uitnodiging om met zn allen bij elkaar te komen waarbij het een en ander wordt uitgelegd en de planning besproken wordt.
Wij zijn op zoek naar mensen die ons met dit project willen steunen, aangezien het een hoop geld gaat kosten wat we natuurlijk niet hebben. Dus als je wilt helpen met ons jaren-project La Pontiga een beter leefbaar asiel te maken steun ons dan alsjeblieft.
Wij zijn ook op zoek naar rioolbuizen en t stukken met een diameter van ongeveer 200 mm. Ken jij iemand die ons hieraan kan helpen voor een spotprijs laat het me dan alsjeblieft weten.
Heb je andere tips of ideeen wat ons kan helpen, hoor ik het ook graag.
Ik hoop dat de dieren weer op je kunnen rekenen.
Vriendelijke groetjes
Paula
Stichting Animal Friends Europe
www.animalfriendseurope.net
rabo 154326089 tnv Animal Friends Europe