Vrijwilligerswerkvakantie met Schildpadden in Costa Rica

Hoi,
Ik heb een hele leuke vakantie gezien op de site van Simbo (www.simbo.nl) en daar ga je zeeschildpadden redden! Super leuk! Omdat ik nog maar 20 ben, lijkt me met die organisatie op vakantie gaan ook wel erg fijn. Je staat er dan niet helemaal alleen voor. Ik vroeg mij alleen af of iemand al ervaring met Simbo heeft. Ze hebben zo veel soorten vakanties:zon02:
En is er miscchien iemand anders die ook interesse heeft in deze vakantie?

Haj,

Ik ben ook van plan om zoiets te doen in Costa Rica, alleen Simbo is wel erg duur hoor. Als je echt zeeschildpadden wil gaan redden, kijk dan eens op www.hetanderereizen.nl of chalinga.nl. Deze zijn veel goedkoper en heb je iets meer verantwoordelijkheid…

groetjes…

hahahah zeeschildpadden redden, mmm ik ben in Costa Rica geweest en heb daar gezien hoe vrijwilligers schildpadden redden, “s nachts excursies met 400 man om 1 schildpad heen” organiseren, beetje jammer. Kijk dus goed uit wat je gaat doen, dat het iig wel echt nut heeft!!!

Haha, ik wist niet dat het zo erg was! Misschien moet ik dan toch maar wat anders gaan doen, nog leuke tips?

Ja Simbo is idd wel een beetje duurder, maar wel alles is inbegrepen. Eten, vliegreis, reisleiding, vervoer daar, excursies. Kan niet wachten om weg te gaan. Hoop niet dat er echt 400 man een schilpad gaan redden :confused: Op de website van Simbo ziet het er wel allemaal heel goed uit.

Groetjes

Mensen die in Costa Rica Schilpadden willen redden check www.latortugafeliz.com Ik heb zelf in de zomer van 2007 deelgenomen aan het project.
Geen 400 man om een schilpad maar een klein goed opgezet project midden in de natuur/jungle/strand… zonder touristen

Toen ik er zat zaten er tussen de 12 en 20 vrijwilligers van over de gehele wereld. Aangezien het project opgezet is door een Nederlander Paul (die helaas vorige zomer overleden is) komen er ook veel Nederlanders.

Er is ook een latortugafeliz hyves, en er is een site gemaakt door vrijwilligers voor informatie.

Het is non profit en ik betaalde $12,50 per dag voor een bed en 3 maaltijden

Als iemand vragen heeft dan beantwoord ik ze graag…

Pura Vida, Ron

Hey Backpacker1980,

Ik ga juni voor 5,5 maanden reizen door zuid en midden amerika en het lijkt me leuk om een tijdje bij latortugafeliz te helpen.
Ik ben denk ik half september ongeveer in costa rica, is dit een goede periode om daar te gaan helpen en wat adviseer jij , een week of 2 weken?
Ik kan nergens op de site een adres vinden van hun , ik wil even op een kaart kijken waar het precies ligt…
Kan je misschien een klein beetje een beeld geven van de dagindeling daar, wat doen de mensen bv zoal als je niet met die schildpadden bezig ben?
Ik hoop dat je me wat meer kunt vertellen, alvast bedankt!

Ha Stephan,

Ik moet er wel bij zeggen dat het alweer 3 jaar geleden is dat ik daar ben geweest.
Je werkt ongeveer 4 uur per dag.
Taken: 19:00 tot 04:00 uur volgens mij over het strand lopen en schildpad eieren zoeken ( shifts van 4 uur)
Verder worden de eieren die gevonden zijn 24 uur bewaakt ook in shifts van 4.
Tussendoor kun je lekker op het strand liggen, gezellig wat kaarten. Of soms moeten er nog wat klusjes gedaan worden.
ALs je gaat ga dan minimaal 2 weken.

Op de kaart is het Bataan en dan beetje schuin naar boven richting de kust.
Ik heb ook geen adres voor je aangezien je er 2 uur lopen van beschaving zit.

Verder zullen er meer meiden zijn, ik was op een gegeven moment zelfs alleen tussen 14 meiden. Dus tja daar moet je tegen kunnen hahaha

Nee maar ik vond het super daar en als je alleen reist ook ideaal om contacten op te doen. En 2 weekjes is niets op een trip van 5,5 maanden :slight_smile:

have a good trip

Ik ben er twee keer geweest en heb daar twee keer een mooie tijd gehad.Het project ligt een kilometer ten noorden van de monding van de Pacuare rivier. Als je er heen gaat doe je gelijk goed werk ten eerste om de schilpadden te beschermen en ten tweede voor de mensen die daar wonen want de stropers van vroeger zij nu de gidsen die met je het strand op gaan en hebben daar door inkomen.Kijk op de site voor inlichtingen en hoe je moet boeken.
www.latortugafeliz.com of org de site van vrijwillegers.

Ik heb zojuist op de site gekeken, en het verbaasde me dat het, vergeleken met de andere vrijwilligerwerk-organisaties zo goedkoop is, dat maakt het mogelijk om het werk langer te doen:D. Heeft iemand van jullie ervaring met Spaanse les volgen via deze organisatie?