Vrijwilligerswerk

hoi :slight_smile:

Ik denk eraan om deze zomer na mijn eindexamen vrijwilligerswerk te gaan doen. Het liefst in Europa en zo goedkoop mogelijk.
Ik kan wel voor maar 2/3 weken ergens in juni,juli of begin augustus.
Nou heb ik al op een paar sites gekeken, maar wil ik toch nog graag wat meer informatie en mogelijkheden weten.

Wie van jullie gaat ook vrijwilligerswerk doen en kan mij tips geven?
Of degenen die dit hebben gedaan, graag de ervaringen :slight_smile:

groetjes
cindy

Kijk eens op http://www.bouworde.nl

Ik ben zelf 7 keer meegeweest. De eerste keer was ook na mijn eindexamen en wilde net als jij ook wel drie weekjes iets nuttigs doen, wat niet zo duur is. Zo kwam ik met de bouworde in Roemenie terecht. Ik wilde eigenlijk liever iets sociaals, maar het is me zo goed bevallen dat ik daarna ieder jaar wel een keer met de bouworde meega.

Het is echt een mooie afwisseling tussen werken, het land en de cultuur leren kennen, nieuwe mensen leren kennen en vakantie vieren.

Mijn ervaringen staan op

http://members.chello.nl/j.m.veen

Er zijn nog steeds plaatsen, het programa staat op de website, dus neem een kijkje en schrijf je in ! Je zult er geen spijt van hebben.

hey cindy,
het lijkt mij idd ook leuk om iets te doen na het eindexamen.
ff iets anders na 4 jaar duffe school.
ik had ook van verschillende mensen van deze organistatie gehoort en het lijkt me wel leuk. maar om nou alleen te gaan:S
mss als je gaat en ik ook kunnen we al een beetje met elkaar in contact komen zodat het wat makkelijker is als je eenmaal daar bent.
lijkt me leuk:P
groetjes
paul(17)

Je gaat met een groep dus je hoeft je geen zorgen te maken over dat je alleen gaat. De meeste schrijven zich alleen in.
ik heb het van de 7 keer maar 1 keer meegemaakt dat twee vriendinnen zich samen hadden ingeschreven en elkaar al kenden.

Je reist ook samen met alle nl vrijwilligers van de groep. Dus dan kun je ze ook alvast leren kennen en het is erg gezellig om samen te reizen.
Twee a drie weken voordat je vertrekt krijg je de laatste info, reisgegevens met ontmoetingsplek en ook een lijst met de adressen van de andere vrijwilligers in de groep, dus dan zou je al eventueel contact kunnen opnemen met hen.
Ik heb me in ieder geval nooit alleen gevoeld. Het is juist een mooie manier nieuwe mensen te leren kennen.

Hoi :rolleyes:

Ik ben er nu zeker van om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik ga ook nog eens op vakantie deze zomer, dus kan ik alleen begin juni wat ondernemen.

Ik heb gekeken bij bouworde, het lijkt me wel leuk. Maar ik heb geen projecten kunnen vinden die de eerste 2 weken van juni plaatsvinden.

Nu ben ik dan bezig bij een andere organisatie SIW. Maar dit lijkt ook nog niet echt op te schieten… Iets van een probleempje met dat ik dan nog net geen 18 ben.

Dus als iemand nog meer ideeen heeft? Of gaat er iemand ook met Siw of is gegaan?

Groetjes
Cindy

bij de bouwode moet je ook 18 zijn:S
dat lees ik net pas.
is er niet en organisatie waar 17 moet zijn:S

groetjes,
paul

Hoi Paul,

Dus ga jij nog vrijwilligerswerk doen? En zo ja, waar?
Tis inderdaad lastig als je nog geen 18 ben. Via de SIW hebben ze wel speciale projecten voor <18.
Ik word in juni 18, dus zou het niet zo’n probleem zijn. Ik ben dus nu bezig om me aan te melden voor een project bij SIW. Ik hoop dat het lukt en dat het voor jou ook goed uitpakt, met wat je ook gaat doen :slight_smile: :stuck_out_tongue:

Groetjes
Cindy :wink:

heyz,
dank je wel voor je reactie.
ik ga morgen ff kijken op die site kijken of ze wat leuks hebben.
zonee dan w8 ik nog een jaartje en ga ik met de bouworde mee:P
ik had volgens mij al wel op die site gekeken maar die is wel veel duurderr.
maar ik zie het morgen wel.

groetjes,
paul

www.lst.nl
Er staan heel veel leuke dingen tussen!!
Ik wilde eigenlijk ook gaan maar ik heb al een andere reis, maar volgend jaar ga ik het zeker doen!

Succes!

er staan idd leuke dingen bij maar ook daar had ik al gekeken. en als je met bouworden voor 200 mee kan ga ik niet 5 kker zoveel betalen.
dan maar een jaartje wachten en volgend jaar met bouworde mee::slight_smile:
ik hoop dat ik dit jaar nog wel weg kan weer weer een vakantie thuis zitten trek ik niet:P
een steden trip berlijn zal al goed zijn:P
maarja^^
ik ga wel ff ergens een adervertentie ztten en mss dat ik dan alsnog iemand kn vinden:)