Vrijwilligerswerk voor een jaar. Hoe, wat en waar??

Goeiemiddag, avond, morgen,
dit wordt de eerste keer dat ik een spinsel achterlaat op een forum, omdat er misschien toch wat nuttige informatie kan uitrollen.

November van dit jaar vertrek ik voor 2 jaar naar Zuid Afrika, om daar aanwezig te zijn tot het WK voetbal in 2010, maar niet te snel, wil eerst een jaar vrijwilligerswerk gaan doen.
Werken met nut en het vinden van compleet andere vormen van voldoening zijn mijn doelstellingen.
Nu wordt ik grijs van het aanbod in organisaties en hoe alles geregeld kan worden, zoals alles geregeld kan worden.
Khaya trekt mijn aandacht, maar wil hier graag wat ervaringen over horen. En waarom niet lekker op de bonnevooi gaan zoeken, ik weet dat we aanbod zullen vinden, maar toch is dit muurtje nog wel lastig te beklimmen. Me hobby’s en studies zijn fotografie en journalistiek, werkzaam in de horeca en bereid alles te doen waarmee ik kan helpen.

Wie kan mij een poging tot een zetje geven, om wat dichterbij te komen, en wat meer te leren, in ieder geval bedankt voor degene die dit leest,

Groet Sandro

Zet je mededeling/vraag eens hier neer:
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=467
Daar komen dagelijks veel mensen die vraag en antwoord zoeken over onderwerpen in ZA. Hier zitten ook veel Nederlanders die daar wonen.

Bedankt voor jullie reactie, stel het op prijs :slight_smile:
Misschien tot een volgend bericht
groet Sandro

Hey Sandro,

Een goede beslissing! Ik woon en werk in Durban en heb het prima naar mijn zin. Ik heb destijds vrijwilligerswerk gedaan via Aviva. Dit is me goed bevallen, al is het wel erg prijzig en wellicht lang voor een jaar.

Inmiddels ben ik zelf bezig met het opzetten van allerlei projecten die te maken hebben met kunst en cultuur (festival, activiteiten voor muzikanten etc.). Dit doe ik vanuit het BAT-Centre in Durban. Ook hier kan ik wel een handje bij gebruiken, als je dat leuk lijkt. Het staat nog helemaal in de kinderschoenen en moet zelfs nog een document opzetten om duidelijk te maken wat ik van vrijwilligers zou willen, maar als je interesse hebt, kan ik je iets toesturen.

Je zegt dat je overal wel bij wilt helpen, maar om wegwijs te raken in al die organisaties via welke je vrijwilligerswerk kan gaan doen, moet je denk ik eerst goed weten wat je precies wil. Mensen, dieren, kinderen, kunst, cultuur, ontwikkelingswerk?
Groetjes,

Marlijn
[EMAIL=“marlijnk@yahoo.com”]marlijnk@yahoo.com