Op reis naar Kaapstad?

Dag allemaal :wave:

In de tweede helft van volgend jaar ben ik van plan af te reizen naar Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik heb via via inmiddels wat contacten met een organisatie, die zich inzet voor de AIDS-problematiek in Zuid-Afrika. Naast dit werk wil ik proberen als journalist artikelen te schrijven over de situatie in Zuid-Afrika en wellicht kan ik ook op communicatiegebied adviezen geven.

Mijn vraag is eigenlijk: wie heeft ervaring met vrijwilligerswerk in Kaapstad? Hoe heb je dat aangepakt (ook qua financiering)? En zijn er toevallig meer mensen die in de tweede helft van volgend jaar naar Kaapstad afreizen?
Momenteel ben ik bezig om alles een beetje op een rijtje te zetten en bovendien wil ik media en andere organisaties in Nederland aanschrijven met de vraag wat ik eventueel voor hen in Kaapstad kan betekenen. Ideeen hierover zijn natuurlijk ook van harte welkom!!!

Dank alvast voor reacties & tot ziens op het forum!

Gr
Gerard

Hey Gerard!
Ik ga in Januari een half jaar naar Zuid-Afrika om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik ga met AFSNederland en zij zoeken nu contact met ZA om mijn projectkeuze te bevestigen (is al een heel geregel aan vooraf gegaan). Mocht je meer info willen, kun je me altijd mailen!
Liefs, Veerle (mail me op: [EMAIL=“tha_sem@hotmail.com”]tha_sem@hotmail.com - liever niet op dit forum)

hoi ik ben net terug uit Za,4 mnd en heb daarvan o.a. 2,5 mnd in capetown / Khayelitsha vrijwilligerswerk gedaan. wat wil je weten?
groetjes mariska

hoi Marisqa,

kan je me meer vertellen over je vrijwilligerswerk? ik ben erg benieuwd! waar zat je in zuid-afrika? welke organisatie? ben je blij dat je het gedaan hebt? vond je 2,5 maand lang genoeg? heb je veel van het land kunnen zien?

ik wil misschien met aviva of met wwoof (dus op een boerderij werken) maar aviva vind ik best wel duur.

alvast bedankt!
renate

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Inmiddels heb ik sommige ook al een mailtje teruggestuurd!! Maar ik ben nog steeds op zoek naar mensen, die ervaring hebben met vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika. Wat zijn jullie ervaringen, hoe hebben jullie het bekostigd? En wie gaat er toevallig rond november van dit jaar die kant op of zit dan nog in Kaapstad?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

Mijn dank is groot,

Gerard

Hoi gerard,
ik zit dan in kaapstad…
vrijwilligerswerk.
we houden contact.
groeten Barbara. [EMAIL=“jesuisbarbara@hotmail.com”]jesuisbarbara@hotmail.com

quote=Gerard the Great]Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Inmiddels heb ik sommige ook al een mailtje teruggestuurd!! Maar ik ben nog steeds op zoek naar mensen, die ervaring hebben met vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika. Wat zijn jullie ervaringen, hoe hebben jullie het bekostigd? En wie gaat er toevallig rond november van dit jaar die kant op of zit dan nog in Kaapstad?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!

Mijn dank is groot,

Gerard
[/quote]