Vrijwilligerswerk Quito met Local Dreamers

Student met buitenlandse aspiraties? Net afgestudeerd, maar nog geen zin in 24/7 met je neus in je werk? Professional, maar even toe aan wat anders? Vader of moeder die er even tussenuit wil? Local Dreamers is er voor iedereen die iets heeft met het waarmaken van dromen. En we hebben altijd nog een plekje vrij voor jou! Wanneer en hoe lang je komt is helemaal aan jezelf. Meld je snel aan via de contactpagina of stuur een mailtje naar info@localdreamers.nl. Je krijgt binnen een dag een reactie! Blijf op de hoogte van Local Dreamers via www.localdreamers.nl of Local Dreamers.

Wat een geweldig leuk initiatief. Ik ben Saskia en ook een grote, zij het een al wat oudere dromer en eigenlijk van kind af aan al reizigster. Mijn huidige droom en plan is binnen twee jaar te emigreren en ik heb mijn zinnen gezet op Ecuador. Ik heb een Cubaanse man en Ecuador is een vd weinige landen waar ik met mijn man kan gaan wonen. Wij proberen al 6 jaar om samen te leven, maar dat is een crime tot nu toe. Het is dus deels amor wat me nu drijft, maar er is meer, ik wil niet in Nederland oud worden en naast de CV verpieteren, maar het leven tot de laatste drop leven. Ik hou van de Latino cultuur en warme landen. In Cuba zou ik wel willen wonen, maar dan moeten Fidel en zijn dino’s eerst eens oprotten en op mijn leeftijd wil ik niet een nieuwe revolutie gaan opzetten, trouwens dat moet ook uit een volk zelf komen. Nu wil wel altijd mijn steentje bijdragen, waar ik ook leef. Ik ben psycholoog, zelfstandig ondernemer, spreek Spaans (Engels, Frans en kan me redden in het Duits, ik hou van mijn vak en wil in Ecuador ook werken of iets opzetten, samen met mijn man die musicus en docent guitaar/muziek is. Ik heb een eigen praktijk in Rotterdam, een stad met mensen uit vele culturen, waarvan ik er in de loop van jaren velen in mijn spreekkamer van nabij heb mogen leren kennen. Ik hoop dat ik hen heb kunnen leren hun kwetsbaarheid te omarmen en hun kracht te vinden of terug te vinden en ik heb veel van hen geleerd en ontvangen. Ik vind het ook leuk met groepen te werken. In mijn vak ben ik een generalist, dwz ik heb ervaring met de behandeling van veel psychische problematiek, als depressie, angststoornissen, (o.a. Post traumatische stress stoornis). Ik ben in mijn werk altijd bezig geweest met empowerment met name die van vrouwen, maar ook van mannen, op zoek gaan naar iemands persoonlijke verhaal en kracht of die helpen opbouwen uit een klein glimpje ervan. In Zuid Amerika, waar huiselijk geweld een van de grote problemen is (‘Te celo porque te amo’) , zie ik een uitdaging. Daarnaast ben ik graag creatief bezig zijn of het gaat om koken, handwerken of tuinieren, oude spullen oppimpen, ik hou ervan dingen mooi en vrolijk maken, met wat voorhanden is.
Een allang gekoesterde droom was/is, een plek op te zetten voor straatkinderen om de kinderen te helpen hun trauma’s te verwerken, en locals te betrekken om hen te helpen aan onderwijs en ze een vak te leren, als timmerman, musicus, naaister, kok, whatever en samen een restaurant, guesthouse, (moes)tuin, atelier op te bouwen, dat ze op een gegeven moment zelf kunnen besturen. Wie schetst mijn verbazing, dat ik bij het eerste kijkje op dit forum een zo op mijn droom gelijkend initiatief tegen te komen, als dat van jullie! Ik wordt er heel enthousiast van te zien dat twee jongemannen nogwel, zoiets aan het doen zijn! Ik ga de komende 2 jaren mijn praktijk gaan afbouwen en wil dan regelmatig naar Ecuador reizen om daar rond te trekken en te kijken waar ik dit zou willen gaan doen en hoe ik dit kan en wil aanpakken, ik hoop dat ik bij jullie mag komen kijken en dat ik af en toe mijn vragen, gaandeweg dit proces mag voorleggen aan jullie, met hartelijke groet Saskia

Hola Saskia,
Wat een leuk en enthousiast bericht! Je bent meer dan welkom een kijkje bij ons te komen nemen in Quito. Gezien je achtergrond denk ik dat we absoluut wat voor elkaar kunnen betekenen. Gedreven types zoals jij sluiten bovendien naadloos aan bij wat wij met Local Dreamers in Ecuador neer proberen te zetten. Net als jij hebben Aldert en ik (Jesse) ons hart verpand in Zuid-Amerika. Met onze stichting en vrijwilligers hopen we een steentje bij te dragen aan de dromen, passies en idealen van met name de Ecuadoriaanse kinderen en jongeren. Vanaf dit najaar starten we de opzet van een Talentschool, waarover je HIER alvast wat meer kunt lezen. Ik moest meteen aan dat project denken toen ik las over jouw achtergrond en die van je man.

Wanneer denken jullie naar Ecuador te komen? Het lijkt me zeer interessant de koppen snel eens bij elkaar te steken. Eventueel kun je ook eens een kijkje nemen op ons kantoor in Groningen. Via de mail kun je ons trouwens wat gemakkelijker bereiken. Als je je berichtjes naar info@localdreamers.nl stuurt, reageren we altijd snel.

Hasta luego,
Jesse