Ik ben met een vriendin aan het plannen om volgend jaar voor vrijwilligerswerk naar het buitenland te gaan. Het liefst naar Peru. Via dit forum ben ik al een hoop te weten gekomen, maar de meeste onderwerpen zijn al iets ouder of de links werken niet goed meer…
We hebben vooral een vraag:
Hoe kunnen we het beste beoordelen of een organisatie betrouwbaar is? Er zijn zoveel organisaties, waarvan de ene helft erg veel geld vraagt, en de andere bijna niets. Sommigen hebben een voorselectie in Nederland, anderen weer niet.
Ook lees ik vaak dat je gewoon naar Peru toe moet gaan en dan ter plekke moet kijken naar een organisatie, aangezien er zoveel zijn…
Midden in het amazonegebied ligt in de stad Iquitos een kindertehuis Arco Iris, opgestart door een Nederlands echtpaar. www.kinderhuisarcoiris.nl
De manager van het kindertehuis is ook zelf een Nederlandse, getrouwd met een Peruaan.
Kijk eens op hun site voor meer informatie over deze kinderen. Ik ben er zelf tijdens mijn reis in Peru gewoon onaangekondigd langsgegaan voor een paar dagen om een brief af te geven van een vriendinnetje die daar vrijwilligerswerk had verricht. Ik werd daar zo gastvrij ontvangen, kon er zelfs logeren en at mee met de kinderen.
Ik heb net mijn reis geboekt via www.hetanderereizen.nl… Ik ga een combi doen van spaans en vrijwilligerswerk in Ecuador en Peru. Ik ga pas 3 september, dus kan nog niet vertellen hoe het allemaal gegaan is maar tot zover kan ik het zeker aanraden! Super contact en niet duur… Maar i.e.g. een interessante site die je misschien verder op weg helpt. Succes verder!
met die organisatie heb ik inmiddels ook contact. dat leek mij ook wel leuk. eventueel dan ook nog door naar bolivia, daar zijn ze nu ook contacten aan het leggen.
laat je weten hoe het was?
Op www.vrijwilligerstoerisme.nl vind je een overzicht van organisaties die vrijwilligerswerk in het buitenland aanbieden, ook naar Peru. Misschien heb je daar wat aan. Succes!