Vrijwilligerswerk Met Weeskinderen Brazillie

ik ben een meisje van 19 die op zoek is naar vrijwilligers werk met weeskinderen in brazillie, dominicaanse republiek, peru of costa rica en nog meer van die landen maar het probleem is waar moet ik zoeken zodat het me niet te veel geld kost want er zijn genoeg dingen te vinden maar die zijn zo duur dus kan iemand me misschien helpen?
ik was van plan om in de winter te gaan…
als iemand ook zo iets van plan is en tussen de 18 en 30 een reisgenootje zoekt laat het dan even weten?

Hoi Sandrijn,…
Wat jij hebt geschreven is precies waar ik ook naar opzoek ben. Alleen dan in Mexico ipv Brazilie. Mijn plan is om eind november te vertrekken. Ik wil voor 5 maanden stage lopen / vrijwilligerswerk doen wat te maken heeft met werken met straatkinderen of weeshuizen etc. Om te beginnen wil ik vantevoren starten in Quatamale, om daar eerst een maand naar school te gaan om het Spaans onder de knie te krijgen. Via via heb ik begrepen dat het het beste is om daar gewoon naar toe te gaan en de dingen wat een school en een Spaanse curcus betreft daar op eigen houtje te kunnen regelen best makkelijk schjnt te zijn, en vaak ook samen gaat met kost en inwoning.

Maar ik zit ook inderdaad met de vraag hoe regel je vanuit hier een stage / vrijwilligers werk. En wat zijn de kosten etc… Ik heb al aardig wat uren op internet versleten, maar niet echt veel resultaat.
Qua gevoel heb ik zo iets van… Ik ga er gewoon heen en zoek daar dan wel iets. Van derden heb ik gehoord dat hun dat ook zo gedaan hebben. Misschien een plan om samen te reizen en / of op onderzoek te gaan…? Of elkaar contact onderhouden over informatie etc?
Groetjes Femke

kijk eens bij Stichting Wees Kind

Ons project in Huaraz, Peru bij een nonnenklooster waar 20 kids tussen de 2 en 12 jaar opgevangen worden. Daarnaast werken we ook mee in een lokale ‘comedor’ (gaarkeuken).
16 weken verblijf in vrijwilligershuis met eigen kamer en gezamenlijke faciliteiten. 4 weken intensieve spaanse les als je de taal nog niet beheerst of wilt verbeteren.

Groeten,
Luc Houben