Vrijwilligerswerk met koala's / wilde dieren (opvangcentrum)

Hallo allemaal,

Eind september ga ik voor 2 maanden naar australie. Ik wil de eerste maand graag vrijwilligerswerk gaan doen. Ik wil gaan werken met dieren. Bijvoorbeeld in een koala-opvangcentrum of in een dierenpark waar zieke dieren worden opgevangen en verzorgd. Liefs richting de oostkust van Australie.

Is er iemand die zoiets al heeft gedaan? Hoe heb je dit ervaren? Ik vind het erg lastig om passende projecten te vinden en de juiste beslissing te maken. Ook om te kiezen of ik het via een organisatie ga regelen (die ook zorgen voor waar ik overnacht, voor vervoer etc.) of meld ik me aan als volunteer bij een park/centrum zelf?

Alle tips zijn welkom!!! SUPER BEDANKT!

Als er niemand komt met een concreet idee, google dan eens op: ‘volunteering wildlife sanctuary australia’, ‘koala sanctuary’ of op ‘wildlife sanctuary australia’. Plenty hits. En dan wordt het denk ik een kwestie van mailen, skypen en geluk hebben. Want het is bekend dat een heleboel backpackers heel graag met dieren werken. Maar niet geschoten is altijd mis.
Je zegt trouwens ‘liefst richting Oostkust’ maar die is, van Eden tot Port Douglas, 3600 kilometer lang. Wellicht kun je beter op de regio richten waar je aankomt. Ik neem tenminste aan dat je vlucht al is geboekt.

Een van de bekendste Koala Hospitaal is in Port Marquarie in New South Wales, misschien kan je daar informeren.
Zie hun website: http://www.koalahospital.org.au en dan zijn er natuurlijk talloze wildparken.