Vrijwilligerswerk met arme kinderen

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk waar ik wat kan betekenen voor arme kinderen die een kans nodig hebben om zich in deze wereld te ontwikkelen

wie kan mij helpen???

Hoi Marleen,

Proyecto Peru Centre is doorlopend op zoek naar vrijwilligers voor sociale projecten in Cusco, Peru. Wij hebben vrijwilligerswerk beschikbaar op het gebied van kinderopvang, weeshuizen, ouderenzorg, gehandicaptenzorg, buitenschoolse opvang, sport- en engelsonderwijs op basisscholen en middelbare scholen, medische klinieken, gemeenschapswerk en marketing en organisatie voor non-profit organisaties. Je kunt afhankelijk van het project bijvoorbeeld voor kinderen zorgen, lesgeven, activiteiten organiseren of helpen met hun organisatie/marketing of fundraising.

[FONT=Calibri]Proyecto Peru Centre zorgt voor een goede begeleiding en coordinatie en regelt je accomodatie (gastfamilie of appartement) en je Spaanse lessen.

Als je geintesseerd bent, kijk dan even op onze website en stuur ons een [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]mailtje met een korte beschrijving van je achtergrond en je interesses.

Groeten,
Donny
Proyecto Peru Centre[/FONT]

Beste Marleen,

Ik weet niet in welke richting je denkt, maar sinds april dit jaar is er, met nederlandse steun, een nieuw kindertehuis opgericht in Thika, Kenia. Thika ligt zo’n 40 km van Nairobi af.
Je verblijft dan in het kindertehuis (in een aparte vrijwilligersruimte) en kunt je behalve in het huis en met de kinderen daar ook inzetten op een van de andere projecten. Heel afwisselend dus (schooltje in de sloppenwijken, een gezondheidscentrum en er is ook een mogelijkheid om te helpen op een school voor kinderen met een verstandelijke beperking).

Kijk op www.Shadechildrenfoundation.nl voor heel veel info.

Wil je meer weten? Neem dan contact met mij op via het emailadres vermeld op de website.

Dina van Doesburg
Geldermalsen

Hoi Marleen,
Ik ben aan het organiseren om in jan/febr. een maand naar Mexico, Puerto Escondido te gaan om daar weeskindertjes wat liefde, aandacht etc. te geven. Ik heb eerst wat speurwerk gedaan bij verschillende organisaties en ben uiteindelijk beland bij de organisatie “het andere reizen”. Het plan is om ter plekke 's morgens Spaanse les (in een Tropische Tuin:zon02:)te volgen
en 's middags vrijwilligerswerk te doen in een tehuis voor weeskinderen. Je verblijft in een gastgezin of een soort hotelletje met eigen keuken, bed en douche.
Ik zoek nog iemand om samen te gaan. Dat lijkt me gezelliger en veiliger dan alleen.
Is bovenstaand iets wat je zoekt?

Groetjes Jacqueline,
Wijchen

Beste Marleen,

bezoek www.vrijwilligwereldwijd.nl
Daar kan je alle info vinden over vrijwilligers werk .
Een goede tip voor dit soort werk is Suriname.
Ik woon zelf in Suriname en ben vaker in contact met vrijwilligers uit Nederland geweest.
Voor Suriname is de heer Pascal Sweet mee belast.Hij kan je er alles over vertellen.

Succes en vriendelijke groet

Jerrol.liesdek

Hoi Marleen,

Je hebt al heel wat reacties zie ik! Wellicht toch nog even de moeite waard om te kijken op www.vrijwilligerswerk-afrika.nl. Je vindt hier projecten voor kansarme kinderen in Kenia. Je kan meehelpen in het onderwijs, in een gemeenschapsproject of werken met gehandicapte kinderen.

Op 23 oktober is er een gratis en vrijblijvende informatie bijeenkomst waar je je voor aan kan melden via www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/informatie-bijeenkomst-vrijwilligerswerk-kenia.html

Succes met je zoektocht!

Hallo Marleen,

Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Heb je al enig idee in welk land of een continent wat je voorkeur heeft?

Wij werken al een aantal jaren op het platteland in cambodja waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. We kunnen je hulp goed gebruiken!

Wij zijn op zoek naar medische vrijwilligers voor onze nieuwe medische post en vrijwilligers die onze lokale leraren willen helpen in het geven van Engelse lessen. Ook kunnen we je hulp desgewenst op allerlei andere manieren gebruiken. Handige handen zijn altijd welkom!

Lijkt het je een leuke uitdaging om op back to basic op het Cambodjaanse platteland te wonen en je handen uit de mouwen te steken?

Neem contact met ons op via [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org of kijk voor meer info op www.cambodia-dutch.org

Hallo Marleen,

Kijk is op de website van Stichting Vrijwilligers Ecuador www.vrijwilligersecuador.nl

met vriendelijke groet,
Ivonne

Marleen, indien je iets in Rio zoekt… kan ik je genoeg opties geven.

Hoi Marleen! Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan in Peru bij Amauta. Hier heb ik ondertussen Spaans geleerd en daarna bij een project voor straatkinderen gewerkt. Ik wilde zelf ook heel graag iets betekend voor de wereld, maar je moet altijd in gedachten houden dat je de wereld niet kan verbeteren. Als je daar vanaf staat en het waardeert om mensen een glimlach te bezorgen dan is het de goede instelling :slight_smile: Ik heb heel erg genoten in Peru, maar ik weet dat de organisatie ook heel veel projecten heeft in andere landen van Zuid Amerika. Neem een kijkje, misschien lijkt het je wat! In ieder geval heel veel succes :slight_smile:
xxx

Hoi Marleen,

Kijk eens op www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk. Travel Active biedt wereldwijd vele mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen. Je kunt voor een langere of korte periode vrijwilligerswerk gaan doen in Latijns Amerika, Afrika of Azië. We bieden vele projectmogelijkheden zoals weeshuizen, opvangcentra voor straatkinderen, scholen waar je les kunt gaan geven, ziekenhuizen, opvangcentra voor gehandicapte kinderen enz.

We helpen je graag verdere. Mocht je vragen hebben stuur dan een e-mail naar [EMAIL=“vrijwilligerswerk@travelactive.nl”]vrijwilligerswerk@travelactive.nl.

Beste Marleen,

Ik zie dat je al heel veel reacties hebt voor vrijwilligerwerk over de hele wereld. Als je geinteresseerd bent in vrijwilligerswerk in Indonesië, neem dan een kijkje op de website www.banyan.nu. Heb je vragen hierover, kun je altijd even mailen naar [EMAIL=“info@banyan.nu”]info@banyan.nu of [EMAIL=“marit.banyan@gmail.nu”]marit.banyan@gmail.nu.

Bij Banyan kun je heel veel verschillende lessen geven aan weeskinderen, halfwezen en arme kinderen. Van Engelse les, tot dramales, sportles of seksuele voorlichting. We kijken naar jouw interesse en kwaliteiten en sluiten die aan op de benodigdheden van de verschillende weeshuizen. We richten ons sterk op educatie en de persoonlijke ontwikkeling van de kinderen.

Ik hoor je graag. Warme groet,
Marit

Hallo,

Misschien is www.kamunyak-orphans.nl iets voor jou?
Een kleinschalig kindertehuis in Malindi Kenia. HIer verblijven 16 kinderen en is opgericht door Lizette Andeweg uit Spijkenisse. Kijk eens rustig rond op de site, wie weet spreekt het je aan.

Indien je meer informatie wilt kun je het altijd laten weten daar ik zelf een deel van de vrijwilligerscoordinatie beheer.

Met vriendelijke groet,
Marian

Marleen, misschien heb je al een project naar je zin gevonden.
Ik was onlangs 3 maanden in Iquitos, Peru (Amazonegebied) werkzaam als vrijwilliger voor een kleinschalige Nederlandse organisatie, geleid door 2 Nederlandse vrouwen in Iquitos. Het betreft educatieve projecten op basisschool in arme wijken. Kijk op www.elmanguare.nl
Kosten voor de vrijwilliger: reis- en verblijf. Succes! Marita