Mijn vriendin en ik zouden volgend jaar graag vrijwilligerswerk willen doen in Suriname.
Wij werken zelf op een kinderdagverblijf en zouden daarom graag iets met kinderen doen, maar voor een “korte” periode van 4 weken.
Heeft iemand tips?
Wat leuk dat jij ook vrijwillegers werkt wilt gaan doen in Suriname…
Vindt je het leuk om in een betrouwbare omgeving te werken en met kids die niemand meer hebben om voor te zorgen dan heb ik wel een adres voor jou…die stichting wordt ook medegesponsordt door de NL ambassade en de Brasilliaanse Ambassade dus zit wel goed. Mijn ma die is verpleegster en tja zo kwam het een en ander maar goed…ik geef je hun adres stuur dan maar een berichtje en je kunt alles vragen wat je wilt…- dhr.Stanley Boldewijn (Paps) - Werk (+597520173)
Mobiel (+5978844766)
E_mail (stan.bol@hotmail.com)
Ministerie van Financien
Mvr.Iesmen Boldewijn (Mam) - Mobiel (+5978636228)
Ik woon zelf in NL en ga er over 2 weken heen…zit elke dag af te tellen en tja we hebben hier geen mooi weer dus de zon zal me vast wel goed doen…
Indien je nog wat wilt weten zoals huisvesting enz…vraag maar raak.
werken in een kinderhuis of op de basischool of een kinderopvang in Suriname, contact [EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com, voor verdere informatie.
ik lees dat je een heleboel reklame loopt te maken over het tehuis en je ouders, het gaat over Stichting Mijnzorg, hoe goed het is.
De waarheid over deze stichting is dat er gelden worden verduisterd die voor de kinderen zijn bestemd, voor 75% heeft het personeel bedankt, omdat er een dictatoriaal beleid daar heerst. Het is trouwens een geheimzinnige situatie. Binnenkort denk ik dat de overheid hier zal ingrijpen omdat je vader, hr Boldewijn een pupil danig heeft mishandeld die
met een blauwgezicht rondliep, dit is geen leugen, onderzoek het zelf.
Ik vind het wel jammer, maar vind dat je ook niet mee mag doen aan de geheimzinnigheid van deze organisatie.
Er zijn al brieven geschreven naar diverse organisaties, waarom denk je dat Volksgezondheid zich terug heeft getrokken.
Aan mensen die hun krachten willen geven zou ik zeggen om voorzichtig te zijn, soms gebruikt men een kinderhuis als inkomstenbron. Aan dit gedoe werk ik niet mee.
ik zou het ten eerste waarderen gewoon net zolaw ik open en duidelijk mijn naam bekendbaar hebt gemaakt jij dat ook maar zou doen…Als het zo was dat mijn ouders beter worden ten koste van die arme kids zou ik zeggen…gelijk heb je want wat die kids bij ons en van ons hebben gekregen moeten vele van jullie dromen haha.Wees een man en vrouw en ga deze discussie met ze aan.Klopt voor de rest niet dat de stichting Mijnzorg heet dus goed je huiswerk maken.Voor de rest tja een stichting die zich heeft terug getrokken haha…moeten ze maar eerst hun verplichtingen kennen naar de gemeenschap en liefst tenmiste ervoor zorgen dat die kids een warme maaltijd krijggen wat de overheid niet eens geld voor heeft.Rijk worden zullen we ieder geval van de stichting maar niet van het geld zoals je denkt maar meer van de liefde die we terrug zullen krijggen van die kids als ze volwassen zijn…ze zullen gij die goed doen wel dankbaar zijn en als slot…misschien geen goed idee voor jou om ook je krachten te komen geven…kun je je goede wil ook tonen…groetjes Chivaro.
Al voordat ik voorgaand bericht had gelezen, heb ik geprobeerd te googlen over welk kindertehuis het ging. Ik ben dus niet persee op zoek naar sappig nieuws, maar was gewoon benieuwd hoe het kindertehuis heet, waar het staat, of ze vaker vrijwilligers krijgen, wat voor ondersteuning ze kunnen gebruiken etc.
Dus: wat is de naam van het kindertehuis?
Andere opmerking: de meeste organisaties die met kinderen werken, hanteren een minimum periode dat vrijwilligers/stagiairs moeten blijven (dan doen wij van Stichting Unu Pikin ook). Anders wordt het voor de kinderen erg belastend om steeds opnieuw een (soort) relatie op de bouwen. Geldt dat bij dit kindertehuis ook?
Beste Susanne
Allereerst wil ik je bedanken dat ik bij jou meer een gevoel van volwassenheid merkt
dan bij een zekere “Sama” die niet eens in staat is haar echte naam bekend te maken.
Ik lees dat je wat meer wilde te weten komen over die stichting en ik weet niet als je zelf in
Suriname zit…indien dat geval neem gerust contact op met die telefoonnummers die ik
hebt gegeven op internet en ik weet zeker dat je al je antwoorden zult krijggen.
Ik wil alleen nog graag reageren op wat punten die Sama heeft aangehaalt .
75 procent van het personeel is weg (Reden) - Ontslag, geen gevoel voor het werk, diefstal
onderling weinig proffesioneel gedrag.
Volgezondheid heeft zich terrug getrokken…- Volgens mij deden die altijd alleen maar loze beloftes en geld hadden ze nooit …Salaris van het personeel kwam nooit optijd en grappig voor die schammele niet eens Euro 100 per maand tja moet je wel of gek zijn of van het werk houden
en zei die voor het geld kozen zitten er nu niet meer…is tog makkelijk geld verdienen door op je luie kont te zitten en een paar kids in de gaten te houden.
Als laatste kan ik nog zeggen…enige wat die kinderen nodig hebben zijn mensen die om hun geven…geld is belangrijk in leven maar dat zijn ze niet op zoek naar ook die
stichting niet…kun je ze een leuke tijd bieden kom en geef het ze…in welke vorm dan ook.
En voor Sama…dhr. Boldewijn is niet voor niemendal de direkteur van de goudsector geweest in Suriname en heeft nog steeds een mooie functie. Indien we nogeens maar van je laster praatjes tegenkomen op internet zoals ik zeg wees volwassen kom voor een gesprek of we zullen maar effe aangifte doen van laster…
Makkelijk effe na te trekken wie erachter zit want dit is tenslotte de digitale wereld en tja ik ben hun zoon dus zal ze altijd steuren als ze correct bezich zijn…
er heerst een dictatoriaal beleid, het personeel is weg uit ontevredenheid, salarissen wereden laat uitbetaald, geen financieel overzicht, allerlei achterdochtigheid van de familie Boldewijn en zr van dams. En weet je dat kinderen nogal geslagen worden. Het personeel doet haar best maar kan niet tegen onredelijkheid. Geloof mij binnen de korste tijd gaan ze sluiten, vrijwilligers/stagiaires hebben nogal veel meegemaakt. Helaas niet alles vermeld op hun site vanwege geheimhoudingsplicht.
Hoi Sama…een gewaarschuwdt mens telt voor 2. Wij hebben je netjes gevraagt contact op te nemen en niet met laster praatjes proberen interresant te doen. Ik ben nu zelf in Suriname en bedankt voor die brief die je hebt verstuurdt. Misschien moet je voortaan goed bij nadenken dat als je het over geheimzinngigheid hebt je maar eerst goed moet kijken want tot nu toe wisten we niet met wie we te doen had tot je jezelf hebt verraden met een brief. Binnenkort is het onze beurt om onze kant van het verhaal te vertellen en wees niet bang. Je zal je moeten verantwoorden net zoals de rest het moet doen en tja het verhaal van geheimhoudingsplicht…je zet jezelf voor schut want hoever is er sprake van geheimhouding of beter gezegdt privacy als er fotos gemaakt willen worden. Maar goed…binnenkort kun je een brief verwachten en aangifte van laster…tot dan.
op www.projecthulpsuriname.com kan je een beschrijving lezen van alle projecten van Stichting Projecthulp Suriname (SPS). We hebben verschillende sociale en educatieve projecten waarin we jullie zouden kunnen bemiddelen.
Zaterdag 10 september as organiseert SPS een informatiebijeenkomt in Utrecht voor iedereen met interesse in vrijwilligerswerk of stage in Suriname. Je kan die bijeenkomst altijd vrijblijvend bezoeken! Stuur een e-mail aan info@projecthulpsuriname.nl voor alle verdere info. Graag tot ziens!