Vrijwilligerswerk jongeren

Hee allemaal,

Een paar jaar terug heb ik een tijd in Suriname gewoond en zomer 2013 staat dan toch EINDELIJK weer 5/6 weken gepland om terug te gaan.

Nu ben ik opzoek naar vrijwilligerswerk wat ik daar kan gaan doen. Er is genoeg te vinden op internet, maar…
Het is vaak werken met kleine kinderen en je moet er meestal een groot bedrag voor neerleggen, ook voor dingen die ik niet nodig heb aangezien ik daar heb gewoond.
Ik kwam, een lange tijd terug, YIP tegen. Helaas werken die niet meer in Suriname.
Zijn er mensen die projecten/ organisaties weten die werken met jongeren (pubers - 25) waar je geen idioot bedrag voor hoeft neer te leggen?
Ik hoor het graag!!

He IJkee,

Leuk dat je weer naar Su komt!!
Als je bij ons vrijwilligerswerk komt doen, hoef je niets te betalen! Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar je bent welkom in onze sociale werkplaats. Je werkt samen met de medewerkers (jongeren met en zonder beperking tussen de 17 en 27 jaar) aan het maken van schoolmeubilair. Je hoeft niet persee technisch te zijn, maar je moet het niet erg vinden om te verven, schuren, zagen etc. Daarnaast zijn er soms bijzondere klussen, zoals het nakijken van computers voor een ict-lokaal dat we op een school gaan inrichten of het sorteren van boeken voor een nieuwe schoolbibliotheek.
Kijk voor meer info op www.stichtingunupikin.nl.

Groetjes,
Susanne

Hee Susanne,

Je kent me vast nog wel. Ik heb toendertijd samen met Esther bij Unu Pikin stage gelopen.
Het lijkt me erg leuk om weer te komen helpen en sowieso een kamertje te huren.
Ik las dat de kinderclub opgeheven is/ word, ben wel benieuwd wat de aanleiding daarvan is. Ik zal het tegen de tijd wel laten weten of ik iets heb gevonden.en in hoeverre ik zou kunnen helpen bij Unu Pikin!

Groetjes Marijke

He Marijke,

Leuk dat je plannen steeds concreter worden. Succes!

Groetjes,
Susanne