Vrijwilligerswerk in weeshuis Amman, Jordanië

Mijn naam is Marjolein Kruijs, ik ben 23 jaar en werk als hbo-verpleegkundige in de thuiszorg. Ik heb me enkele weken geleden opgegeven voor onderstaand project en ben nog steeds razend enthousiast! Er hebben zich reeds 4 mensen aangemeld voor dit project, alleen… er zijn nog 3 extra aanmeldingen nodig om het project doorgang te kunnen geven! Dus ben jij op zoek naar een kortdurig vrijwilligersproject in het Midden-Oosten? Lees dan even onderstaande advertentie!

Lijkt het jou leuk om vrijwilligerswerk te doen in het Midden-oosten?! Dan is dit je kans! Via IVO (International Volunteer Organization) kan je 2 weken vrijwilligerswerk doen in een weeshuis in Amman (Jordanië)!

IVO is Amaidi’s eerste partner in Jordanië en we zijn zeer te spreken over het contact dat we hebben met Yahia. Wij nodigen jullie daarom uit om deze geweldige kans te grijpen en twee weken naar Jordanië te reizen!

Wat je gaat doen?
Je zal de staf van het weeshuis helpen met hun dagelijkse taken. Daarnaast zal je de kinderen van het weeshuis onderwijzen, met ze spelen, hen vertellen over de Nederlandse cultuur en ze mogelijk wat Nederlandse woorden leren. IVO zal ook enkele trips organiseren naar ‘must-sees’ in het land, zoals de Dode zee, Madaba en Jerash. Plezier gegarandeerd!

Wat vragen we van jou?
Naast een goede motivatie om met Jordaanse kinderen te werken zijn er twee vereiste; je moet Engels spreken en ten minste 18 jaar oud zijn. Als vrijwilliger zul je 12 dagen in het weeshuis helpen van 14 tot 25 januari 2014. De kosten hiervan zijn €100 en kunnen ter plekke worden betaald. Dit bedrag is inclusief accommodatie, eten, vervoer in Jordan en de uitstapjes die zullen worden georganiseerd. De groep zal uit maximaal 10 vrijwilligers bestaan.

Lijkt het je leuk om Jordanië, Amman, Yahia en de kinderen van het weeshuis te leren kennen? Geef je dan nu op! Je kan een mail sturen naar enjoyyourlife2020@gmail.com (in het Engels) en vragen naar een inschrijvingsformulier. Mocht je nog vragen hebben kan je die ook stellen aan Yahia.

Hallo Marjolein,

Ik hoop van harte dat er nog vrijwilligers zich aanmelden voor dit project. Ik ga er zelf ook even over nadenken, want ik wil graag nog eens terug naar Jordanie, dus in combi met vrijwilligerswerk wel een goed idee. Ik neem aan dat je de vlucht zelf moet betalen?

Hoi Vanessa,

bedankt voor je reactie! Het klopt inderdaad dat je je eigen vlucht moet betalen. Daarnaast natuurlijk nog de €100,- ‘fee’ om deel te mogen nemen aan het project. Ik ben wel echt blij verrast hoeveel je gaat ondernemen en krijgt voor die €100,-! Het gaat dan om zowel onderdak en eten en drinken als een hele hoop uitstapjes naar de ‘must-see’ plaatsen van Jordanië. Als je het leuk lijkt kan ik je een schema mailen met hierin de planning wat we daar allemaal gaan doen? :slight_smile:

Hoi Marjolein,

Als je het schema wil mailen, heel graag. Je kan me mailen op: vanessavermunt@hotmail.com

Dank je wel.

Hallo Vanessa,

Ik heb je het schema meteen gemaild! Ben erg benieuwd wat je ervan vindt!

Via Wereldwijzer app

Hoi,

Super leuk project! Wordt dit project nog op andere data gepland? Zoals in de zomer?

Ik hoor graag van je!

Dag Marjolein,

Ik denk ook na over de reis. Het is een beetje kort dag allemaal maar als je mij ook het schema zou kunnen sturen? Graag naar samirasabili@hotmail.com

Gr,

Samira

Beste,

Ik zou graag dit jaar vrijwilligerswerk willen doen in Jordanie, iemand tips?

grtzzz

Beste,

ik zou graag dit jaar vrijwilligerswerk willen doen in Jordanie, kun je me hierbij helpen?

grtz

Hallo,
Ik heb geen ervaring met vrijwilligerswerk in Jordanië.
Wel heb ik in Amman in een boekwinkel allerlei aanvragen gezien van diverse instanties die vrijwilligers zoeken en dat ging van Engelse les geven tot meehelpen in een Palestijns vluchtelingenkamp. Op de Homepagina van Wereldwijzer is een algemene pagina ivm vrijwilligerswerk, eventueel vind je daar meer info?