Hallo,
Ik heb mijn economische studie aan het HBO bijna afgerond en zou graag vanaf augustus/september een paar mnd naar Spanje willen om vrijwilligerswerk te doen.
Zijn er ook mensen die organisaties kennen in Spanje die vrijwilligers zoeken (in welke branche dan ook)? Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar Zuid-Spanje.
SIW is een goedkope organisatie, ze hebben ook een site waar je een brochure op kan vragen van de projecten. Activity International is een stuk duurder. Van de organisaties die ik heb bekeken is SIW de goedkoopste. Er wordt soms zoveel geld gevraagd, echt jammer. Je kunt ook contact opnemen met het VVV al daar, die zijn vaak ook op de hoogte. Succes!!!
Bedankt voor je info Irish!
SIW lijkt me wel een goede organisatie, maar het nadeel is dat je na inschrijving pas na 1 februari weg kunt gaan en ik wil al in september.
Als ik niks anders kan vinden ga ik misschien via Activity International betaald hotelwerk doen in Spanje.
Heb jij ervaring met deze organisatie?
Moet het perse vrijwilligerswerk zijn? Ik zoek namelijk iemand die in ruil voor vlucht en verblijf mij kan helpen met het beheren van mijn blokhuttenparkje. Taken hier zijn zeer gevarieerd; van vervelend tot leuk: schoonmaken, onderhoud, klanten ontvangen, klanten wegwijs maken in de omgeving of vergezellen en boodschappen doen. Vereiste: goede sociale en communicatieve vaardigheden, liefde voor natuur en dieren. Beheersing van het engels en spaans strekt tot aanbeveling.
Zo er ging even wat mis, ik heb nu een berichtje voor je gezet op de onderwerpen lijst, :blink: Nou ja als je die niet ziet, hier als nog mijn reactie. Ik heb geen ervaring bij vrijwilligersorganisaties in het buitenland. Ik vind het hotelwerk van Activity International geen aanrader, zeker als je leuker werk kunt doen en eventueel meer geld kunt verdienen. Het aanbod van Fred klinkt heel leuk, is dat nog wat geworden?? Ik heb een aantal jaar geleden in mallorca gewerkt als entertainer bij een Nederlands bedrijf: Cosmo Entertainment. Is leuk, ze hebben tegenwoordig vast wel een site. En misschien zitten ze ook op andere plaatsen.
Jammer van Siw, ik zat er aan te denken om in december daar iets mee te doen. Ik ga zo ie zo in november naar spanje voor een talencursus.
Heb je inmiddels al wat gevonden?
Succes in iedergeval.
Groet Irish
Hallo. Sorry dat ik inbreek op dit bericht maar ben opzoek naar vrijwilligerswerk/werk in Spanje voor ongeveer twee weken (kan helaas niet meer weken). Ben beginner met Spaanse taal (in Spanje geleerd en in Nederland nu op cursus) & Engels is prima. Wellicht dat jullie nog ergens in Spanje iemand zoeken?
Iemand al eens aan WWOOF gedacht? Een organisatie waarbij je niet hoeft te betalen om vrijwilligerswerk te doen maar op boerderijen werkt tegen kost en inwoning. Dat is wat wij na een paar maanden op een camping te hebben gewerkt in de costa brava per oktober gaan doen. Nu nog even druk aan het werk dus zodat we wat centen hebben om ook nog eens te genieten van wat reizen en werken.