vrijwilligerswerk in brazilie

Hoi mensen,

ik wil graag in de zomer van 2007 of later naar brazilie voor vrijwilligerswerk.

Ik heb al heel wat informatie gevonden, maar het valt me op dat je overal voor moet betalen om deel te nemen. Weet iemand organisaties, sites, projecten waar je weinig tot niets hoeft te betalen, ik bedoel dat ik mijn ticket en taalcursus enzo zelf moet betalen dat snap ik…maar misschien met kost en inwoning.

Alle tips zijn welkom!!!

Alvast bedankt

ps: mensen die al ervaringen hebben met vrijwilligerswerk…mail me ofzo, ik zou graag wat ervaringen willen horen.

Dag, Aafie
wij, Sandra en ik gaan deze maand voor een half jaar naar Zuid Amerika. We gaan o.a. vrijwilligerswerk doen bij “Conviver e Viver” in een buitenwijk van Sao Paulo. Zij geven les aan kinderen van aids-moeders. Een kleine organisatie zonder politieke of religieuse kanten. Kijk eens op de website: www.convivereviver.org.br.
Verder weet ik er weinig van, we laten ons verrassen. In januari gaan ze een nieuw gebouw neerzetten, daar kunnen we sowieso bij helpen.
groetjes,
John en Sandra

Hoi,

Ik ben inmiddels zelf al 3 maal in Brazilië geweest om daar vrijwilligerswerk te doen In Rio om precies te zijn, bij Instituto Cental do Povo, het oudste instituut dat zich inzet voor de armen die wonen in de oudste sloppenwijk van Brazilië: morro da Providencia. Deze organisatie vraagt geen geld, je kan er slapen en tussen de middag en in de ochtend kun je mee-eten. Ik ga zelf in 2007 weer voor minimaal een maand. De zomer periode betekent daar: winter. Temperatuur is er wel aangenaam, maar om half 6 is het donker.
Een impressie van de eerste 2 reizen kun je bekijken op www.timisevenweg.nl en als je mee rinfo wilt: [EMAIL=“tim@timisevenweg.nl”]tim@timisevenweg.nl of 06-48107841.

Gr.
Tim