Vrijwilligerswerk + huisvesting in Nicaragua

Hallo allemaal!

Ik ben samen met een vriendin van plan een tijd in nicaragua te verblijven. Het liefst een aantal maanden.
We willen graag vrijwilligerswerk doen maar tot nu toe kunnen we dat alleen vinden via organisaties waar alles voor je geregeld is en waarbij je meestal ook spaanse les krijgt.

We hebben een tijdje in spanje gewoont en kunnen al een aardig woordje spaans praten daarom regelen we het liever los van elkaar.
Ik heb ook het idee dat dat nogal wat scheeld kwa prijs.

Weet iemand geschikte organisatie/websites waar wij vrijwilligerswerk kunnen vinden in Nicaragua die wij zouden kunnen benaderen?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het zit met huisvesting ter plekke. Ik heb al wat rond gekeken op het internet maar het is lastig om het vanuit hier te regelen. Weet iemand een goede manier huisvesting te vinden of juiste websites/organisaties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Saludos,

Julia:wereld:

Hola,

Gewoon googlen en dan kom je al op websites van lokale organisaties die vrijwilligerswerk aanbieden in Nicaragua. Waar in Nicaragua wil je vrijwilligerswerk doen?

Huisvesting hier ter plekke regelen. Soms kunnen taalscholen of vrijwilligerswerk organisaties dit voor je regelen, soms is het beter om in een hostel te verblijven. Ligt aan je eigen wensen en behoeften.

Saludos,
Sole

Hola Sole,

Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad proberen om wat te googelen en op die manier iets te vinden.

Ik ben van plan samen met een vriendin te gaan welke plaats zijn we nog niet uit. Weet jij of het veilig genoeg is daar om samen een huisje te huren? Ik hoor namelijk verschillende verhalen van mensen:mad:

groetjes julia

Hola,

Nicaragua is een veilig land en een huisje huren is ook veilig. Natuurlijk zijn er ook een aantal plekken waar je alert moet zijn, bijv. in Managua en de niet toeristische gebieden. De meeste plekken waar vrijwilligers werken, zijn veilig, dit is bijv. Granada, Masaya, San Juan del Sur, León, Ometepe, Estelí, etc.

Een huisje huren is relatief gezien vaak wel duur. Prijzen verschillen erg per plaats, dus het is echt het beste om lokaal naar de verschillende huisvestingsmogelijkheden te kijken en dan iets te regelen.

Saludos,
Sole

Hoi Julia,

Ik weet niet waar je een huisje wilt huren en hoeveel je wilt uitgeven.
Maar mocht je in Granada iets willen huren dan kun je eens kijken op deze site:
http://www.gpsnicaragua.com/rent-homes.htm

Er staan dure luxe huisjes op maar ook meer betaalbare dus laat je niet direct afschrikken door de dure prijzen per nacht want de huurprijs per maand is een stuk goedkoper.
En je kunt natuurlijk ook contact met ze opnemen of ze nog ander goedkope huisjes hebben.

En wat vrijwilligerswerk betreft ik weet dat er in Granada heel veel organisaties zitten die altijd hulp kunnen gebruiken.
Ikzelf heb goede ervaringen met Stichting Juntos Con Nosotros.
Je kunt ze vinden en benaderen via Facebook.

groet,
Cella