Binnenkort neem ik deel aan een Internationaal vrijwilligersproject via SIW in Botswana. Erna heb ik wat tijd gepland om rond te trekken en de mooie wilde dieren van Botswana te zien.
Nu ben ik erg benieuwd wat de mogelijkheden zijn in Botswana, wie heeft er goede ervaringen bijv. met safariās en waar? Zijn er ook mogelijkheden in de buurt van Gaborone? Omdat ik dit wil doen vanuit Gaborone hoor ik graag wat een goede manier is om er te komen en hoelang je erover doet.
Tot slot, is het beter om zoān safari vooraf te regelen of ter plekke via een local? Heeft iemand goede tips?
Hangt een beetje af van de tijd die je er aan wil besteden, hoeveel geld je er voor over hebt en de locatie waar je zit. Ik weet niet hoe lang je daar gaat werken maar er zullen zeker locals in Gaborone zijn die je er over kunnen inlichten als je er zit.
Ik zou zeker niet alles van tevoren al willen plannen, alhoewel dat wel een beetje afhankelijk is van de periode dat je gaat.
Bij veel vrijwilligersprojecten zijn veel meer mensen die graag reizen. Of men heeft voordat men bij het project kwam al veel gezien (en dus goede tips) of men gaat naderhand nog rondreizen. Mocht je nog flexibel zijn, kun je wellicht ook samen reizen of bepaalde safariās samen doen.
Ik zou het dus zeker tweeledig doen: zorgen dat je van tevoren al wel goede contacten en ideeen verzamelt en dan ter plaatse de plannen vastleggen.
Heel veel plezier alvast in Botswana. Pracht land! Ik wil er elke dag wel naartoe.
Groetjes,
Natascha | www.zazoetravel.com
Het is een bijzonder project in een klein dorpje in de buurt van Gaborone. Het project vindt plaats in een SOS kinderdorp, waarbij je diverse werkzaamheden verricht. Je helpt met lesgeven en het coachen van kinderen, daarnaast help je met de renovatie/ opbouw van een gebouw.
Dank Hans voor de tip, wanneer ik in de buurt ben, zal ik dit meenemen.
Natascha, ook bedankt, ik heb verschillende projecten via SIW gedaan en dit is ook mijn ervaring. Deze projecten doe je in een internationale groep, samen met lokale mensen. Je ontmoet er dus verschillende mensen die allerlei dingen hebben gedaan/ gezien en diverse tips hebben, samen kun je erna rond wat rondtrekken. Dit samen maakt het een mooie en bijzondere ervaring!
Ook kwam ik op internet tegen het āGaborone Game Reserve Botswanaā, iemand hiermee ervaring?
Ik ben wat laat en zou zomaar kunnen dat je al geweest bent maar als je in Gaborone zit en weinig tijd hebt om het land te doorkruizen zou je kunnen kiezen voor Mokolodi een klein park aan Gaborone, heb er erg goede ervaringen mee oa. met Rhino Trackings (wandel safari).