ik heb een vraagje. Ik wil graag vrijwilligerswerk gaan doen in Peru voor een periode van 4/5 maanden.
Nu zijn er zoveel verschillende organisaties dat ik het even niet meer weet. Heeft iemand ervaring met
vrijwilligerswerk in Peru? Met welke organisatie zijn jullie gegaan? Alvast bedankt voor de reacties.
Hi!
I just got back from a fantastic volunteering experience in Peru, and, as I found it so difficult to find good volunteer companies, thought I should share it!
The organisation is called Makikita Quykuway (you can find it on Facebook) and is run by Juliana who is Peruvian. The charity works in various fields but mainly teaching English, a homework club, an orphanage, and a medical centre. To get involved I just emailed Juliana and said what I was looking to do and she organised everything for me. I really enjoyed my time there and felt like I did actually help. I’ve been through a lot of volunteer programmes which seem to be more volunteer tourism, but this programme was very much focused on those schools and organisations that needed volunteers. The schools and centres request volunteers which I think makes a big difference. The programme was also cheap (which to be honest was one of the reasons I chose it!) and Julianna has a really nice apartment where all of the volunteers stay. It was a good way to get to know people and having somewhere to cook myself meant that I could keep my costs down. Juliana herself is fantastic. She is incredibly committed to her organisation and will go above and beyond what you would expect in order to take care of her volunteers.
I worked on the teaching side of things and the children were absolutely fantastic. They were all really cute and keen to learn. The school itself is a little walk from town but Juliana always makes sure you volunteer with someone which is nice and the director of the school is very keen to make sure the volunteers get involved with the school which meant we got invited to various events the school was running which was a lot of fun!
So yeah! Hope this post is useful to anyone looking to volunteer. If you have any more questions just post them here and I’ll try to answer them based on what I did.
Ik heb nu contact met Proyecto Peru. Ik heb al enkele dagen persoonlijk mailcontact met een werknemer. Ter plaatse heb ik nog geen ervaring, maar met de hulp en informatie die ik krijg van het project ben ik erg tevreden.
Ik ga in april voor drie maanden vrijwilligerswerk doen in Peru.
Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een organisatie van een Peruaanse man en Nederlandse vrouw die in Peru wonen.
Ik heb verder nog geen ervaring in vrijwilligerswerk, maar het mail contact is heel prettig en ook hebben we al eens geskyped om met elkaar kennis te maken.
Hier is de site voor als je een kijkje wilt nemen: http://www.vrijwilligerswerkperu.com/
ik heb over de laatste maanden veeel contact gehad met Marit die achter www.mijnbestemmingperu.nl staat. leren kennen met de emigratiebeurs dit jaar. Probeer haar eens? nomade
Kijk misschien eens bij de ervaringsverhalen op onze website.
Je kan ook altijd lid worden van de facebookpagina “Projects Abroad Peru”. Daar verzamelen alle mensen die vrijwilligerswerk gaan doen of hebben gedaan in Peru. Dat is dus de perfecte plek om al je vragen af te vuren. Je kan ons ook altijd bellen/mailen als je meer persoonlijke informatie wil over onze projecten in Peru.
Hoi,
Ik heb twee weken een taalcursus gevolgd via Projecto Peru in Cusco. Daar ook veel mensen ontmoet die via dezelfde organisatie vrijwilligerswerk doen (evt in combinatie met taalles). Je kan in een gastgezin wonen of een appartementje regelen. Wij hebben 2 weken in een gastgezin gezeten waar we ook alle maaltijden kregen. Prima allemaal, hoewel wij 2 weken wel genoeg vonden (op een gegeven moment hadden wij meer behoefte ons eigen plan te trekken en bv niet voor iedere maaltijd naar huis te ‘moeten’). We hebben veel mensen ontmoet die via Projecto Peru vrijwilligerswerk deden, bv in een schooltje, en van hen hebben we goede ervaringen gehoord. Je bent natuurlijk vrij om veel alleen te doen, maar Projecto Peru organiseert ook verschillende dingen zoals etentjes, dansles etc. Ik vond Cusco echt een leuke stad om lang te verblijven! Toen wij er waren, waren er veel andere Nederlanders en Belgen. Er was eigenlijk een soort brede vriendengroep van mensen die elkaar kenden via Projecto Peru, dus volgens mij hoef je nooit alleen te zijn…
Ik ben benieuwd waar je voor kiest! Heb je al een idee in welke plaats je wilt zijn? En ga je ook nog reizen?