(Vrijwilligers) werk met verstandelijk gehandicapten

Ik zou graag vrijwilligers werk of gewoon werk willen gaan doen met verstandelijk gehandicapten in het midden-oosten.

Ik ben hier in nederland woonbegeleider van verstandelijk gehandicapten en wil deze kennis graag inzetten in een ander land, liefst een arabisch land.
In ieder geval voor een half jaar of een jaar, in egypte of jordanie of marokko oid.
Ik kan hier eigenlijk weinig over vinden.
Wie weet meer, heeft tips of kent organisaties die ik aan zou kunnen schrijven.
Ik ben sinds kort ook begonnen met arabisch leren, ik hoop dat dit me kan helpen bij het vinden van werk.
Als je zelf van plan bent om ook zoiets te gaan doen mag je ook reageren, misschien kunnen we samen iets ondernemen?

Alvast bedankt, groetjes, wietske (30 jaar)

Hallo,

Je zou contact kunnen opnemen met de NL. ambassade in Cairo.

Succes, R.

Er zijn opvangmogelijkheden voor verstandelijk gehandicapten, maar zoals de hele gezondsheidszorg is die opgesplitst in privé-ziekenhuizen en staats-ziekenhuizen. In die laatstgenoemde wil je echt niet werken. De privéklinieken zijn van verschillende gradaties, en ook wel via de religie.Ik denk dat het moeilijk te regelen wordt. Ik weet wél dat de wereldgezondheidsorganisatie actief is in het gebied Moqqatam, waar de Zabaleen hun vuilverwerking hebben en zij daar tussenin leven. Daar is een ook kleine kliniek, maar of die een voorziening hebben voor hun geestelijk gehandicapten, weet ik niet.

Beste Wietske,

Het is zeker de moeite waard om eens te kijken op de site www.ardelamal.nl
Dit is een stichting opgericht in 2003 door de nederlandse Ans van der Valk.
Zij richt zich op het welzijn van verstandelijk gehandicapten in Egypte. (Luxor)

Groetjes
Pit