(Vrijwilligers) werk met verstandelijk gehandicapten gezocht

Ik zou graag vrijwilligers werk of gewoon werk willen gaan doen met verstandelijk gehandicapten in het midden-oosten.

Ik ben hier in nederland woonbegeleider van verstandelijk gehandicapten en wil deze kennis graag inzetten in een ander land, liefst een arabisch land.
In ieder geval voor een half jaar of een jaar, in egypte of jordanie of marokko oid.
Ik kan hier eigenlijk weinig over vinden.
Wie weet meer, heeft tips of kent organisaties die ik aan zou kunnen schrijven.
Ik ben sinds kort ook begonnen met arabisch leren, ik hoop dat dit me kan helpen bij het vinden van werk.
Als je zelf van plan bent om ook zoiets te gaan doen mag je ook reageren, misschien kunnen we samen iets ondernemen?

Alvast bedankt, groetjes, wietske (30 jaar)

Ha Wietske ,

Nu hoor ik maar al te graag mensen die in die richting willen, gaan gek genoeg is er niet al te veel animo, voor het geweldige mooie en interessante Oude Perzie, die wellicht de meest boeiende geschiedenis hebben van de gehele Europese/Westaziatische Eurazie regio … Behalve de enorme aantallen Ruinen en Archeologische sites zijn er tal van tradities en oude gebruiken en evenementen waard om te bezoeken, er is en dat is mijn afdeling een ware hotspot aan Biodiversiteit in de enorme nationaal parken,Hellingbossen, Wetlands en Moerassen, waar vele honderden soorten gewervelden en duizenden ongewervelden zich schuil houden,. Iran staat weer bol van de actie, en mijn zoekt met name vrijwilligers om binnen een kijkje te nemen in de Wildparken en urbane en afgelegen meren ,beken en vennen, om te speuren naar de meest Exotische salamanders,kikkers en andere amfibische levende dieren…
Internationaal staat de regio erg hoog aangeschreven door de hoge dichtheden aan soorten en de hoeveelheid Endemen,(*Uitsluitend voorkomende soorten ) in de regio, veiligheidstechnisch een extra puntje, door de vele, potentieel gevaarlijke gifslangen,…
Die zoek ik (jammer he!) maar al te graag gewoon op,voor de foto/meting en toetsing …

Mocht je hier meer van willen weten en mee helpen uitvoeren, be my guest…

Ik ben een ervaren veldwerker ,die vooral in Europa,en Noord-Afrika,Midden-Oosten actief is… vrijwillige en Ecologische projecten ondersteunend,… in Iran wil ik een lijn leggen naar Nederland om Studenten te kunnen onderbrengen onder mijn supervisie… voorlopig, …

Graag hoor ik wat jou, kennis, en interesse gebieden zijn …

Groetjes Marc :wereld:

Maec

Mijn interresse in het land is groot en met name de cultuur en architectuur. Ik zou graag een langere periode in een stad/plaats doorbrengen en deze ondergaan. Het levens ritme de gewoontes en de ambachten het is een wereld op zich. Ik ben begonnen met het arabisch schrift te leren, het is een kunstvorm op zich…

Laat mij weten hoe jou plannen er voor staan en wat jou interresses zijn, misschien kunnen we elkaar helpen.

Groet
Eelco

Hallo Eelco ,

Zoals je miss las is mijn taak om in de Perzische regio ,alles zo’n beetje om te draaien wat ik om kan draaien op zoek naar Amfibieen ,reptielen en andere zoologische orde, Ecologie en natuurbeheer/ Conservation zijn mijn uitgangspunten en mijn studie ook… Cultuur en Archeologie ook ter dege, interessant, Oude gebruiken ,tradities en manieren , vind ik altijd interessant ook het Oude geschrift ,al weet ik daar weinig van . ik ben wel van de Wetgeving en Internationale Resoluties, en de Ramsar COnventie (Wetlands) … maar verder ja ik zit aan t najaar te denken om erheen te gaan ,na mijn Oost-Europese trip ,(field) waar ik ook verslag moet doen …
Miss is er een combi mogelijk … dat zou aardig zijn … idd…
Laten we daarover contact houden … lijkt me interessant .

:wereld:
Gr Marc,

N.B. In Iran spreken ze geen Arabisch, maar een Indo-Europese taal, nl. het Farsi. Ze gebruiken wEl het Arabische alfabet (plus nog een aantal extra letters).

Ow wie en wat is nou wat, mij is verteld door Iranezen zelf note bene dat Hun taal het Echte onverfalste Arabisch is,! maar ja wie zal het zeggen, wil de echte Arabist,Islamstudent hier opstaan ?
maar je lijkt me er wel verstand van te hebben ,maar wat moet ik mijn kennissen en vrienden nu vertellen ?? dat ze geen Arabisch spreken maar Farsi, Indo-Europese taal ?? /… wel interessant overigens…
en dan te bedenken, om terug te komen op je vraag, dat ik dus helemaal op mijn kop ga staan van de uitgebreide biodiversiteit en soortencollectie dus daar in Iran waar nog maar (schattingen) iets van 70 % van op de beeldbanden en databases staan, dus nog veel om te ontdekken ,vooral het Zuid-Oosten maar ook centraal Iran, alleen het is wel erg ver lopen zeg… zal ik otch maar een 4 x 4 regelen dan, wie gaat er mee op Avontuur, let wel momenteel zijn er al zo’n 100 ! soorten slangen bekend in de regio en niet allemaal Lief, sterker nog , 40 % procent is gevaarlijk en 55 % daarvan Levensgevaarlijk … Maar dan hebben we ook nog Aziatische bruine Beer,Lynx, Luipaard,Jakhalzen , giftige varanen en ja, zelfs giftige Schildpadden ! recentelijk ontdekt… wat wil je nog meer.!??/ Nu ja de schonen in hun sluiers lopend , in hun authentieke oude huizen en stijlvolle gebouwen is ook een sight to see…
In het land van Duizend en een nachten , het Oude Perzie,is alles fantastisch en origineel nog, maar is touristisch nog zwaar ondergewaardeerd bij het Westen :wereld: en misschien is dat helemaal niet erg…
Gr Marc

Het Farsi lijkt meer op het Zweeds of het Nederlands dan op het Arabisch (afgezien van het alfabet).

In Iran worden heel veel verschillende talen gesproken. In het zuiden ook zeker Arabisch.

Het Perzisch is de officiele landstaal, maar je kan er ook terecht met je Arabisch, Azerbeidzjaans en je Engels.