Ik wil in medio oktober 2007 vetrekken naar Suriname voor 9 weken om vrijwilligerswerk te verrichten op een jeugdinternaat in Paramaribo.
Ik heb er zelf ontzettend veel zin in, maar ik vind het toch ook wel erg spannend. Alleen in een ander land…, gelukkig kan ik over het algemeen gewoon Nederlands praten.
Maargoed ik kan kiezen voor een vrijwilligershuis of voor een guesthouse. Is er bij iemand bekent wat het verschil is, want dat wordt mij niet echt duidelijk.
Daarnaast ben ik zelf ontzettend vies van ongedierten, niet alleen vies maar ook nog eens bang. Ik heb inmiddels wel het een en ander gehoord en gelezen dat er behoorlijk wat ongedierte in Suriname rond loopt. Is er ook iemand die mij daar iets over kan vertellen.
Ik heb geen antwoord op je vraag maar ik wil wel wat anders vragen.
Hoe ben jij bij dat jeugdinternaat gekomen?
Aangezien ik zelf stage wil gaan lopen in Suriname aankomend jaar. Ik heb hiervoor een stagebureau ingeschakeld maar die hebben nog steeds niet gereageerd.
Alvast bedankt
Verschil tussen die huizen weet ik niet. Maar het is wel gezelliger om met andere studenten en/of vrijwilligers t huis te delen.
Ongedierte, ik weet neit wat je bedoelt?
Ik heb het meeste last gehad van de muggen maar verder geen probleem. Af en toe een verdwaalde kakkerlak en op straat wel eens ratten gezien ( en daar gruw ik van…) Maar verder helemaal niets. Een spinnetje misschien en naakte wijven maar die doen helemaal niets.
In het binnenland heb je wat meer dieren maar in de stad valt het wle mee. Of je moet al panisch worden van vliegjes en mugjes…dan kan je beter in Nl blijven.