Ik zit met een vraag die misschien wat raar zal klinken. Ik heb via het internet een mexicaan leren kennen. We hebben nu al ruim 5 jaar een goed contact via msn! We zouden elkaar erg graag ontmoeten. Natuurlijk ligt dit niet zo makkelijk, de afstand is groot en dergelijke afspraakjes zou ik hier thuis ook niet zomaar met iedereen maken, maar dit is een volstrekt onbekend land voor me, wat het toch nog extra lastiger maakt. Hij woont in Mexico City, waar ik al de wildste verhalen heb over gelezen, over hoe gevaarlijk het niet is. Het schrikt me dus wel af om daar helemaal alleen naartoe te gaan. Zijn er mensen die veel reiservaring hebben die mij raad kunnen geven om op een zo veilig mogelijke manier af te spreken? Ik heb ook al gedacht om af te spreken in Cancun voor langer, dat lijkt me minder scary om op m’n eentje naartoe te trekken. Ik vraag me echt af wat de beste manier is om op een zo veilig mogelijke manier af te spreken. HELP pleaseeee!!!
Eens afspreken in Cancun tijdens een vakantie zou nog het veiligste zijn denk ik. En ingeval je toekomstplannen zou willen maken ,doorloop eerst eens deze site www.buitenlandsepartner.nl (misschien verander je van gedachte)
Beste,
Mexico-stad in een chaotische mierennest, waar 20 miljoen Mexicanen
door elkaar wriemelen. Heb er ook een jaar gewoond vooraleer ik naar
de provincie ben afgezakt, waar het veel rustiger is…
Voor geen geld van de wereld wil ik daar definitief wonen, in een stad
die niet meer op mensenmaat is, maar iedereen elkaar vertrappelt…
De ‘‘chilangos’’, bijnaam voor inwoners van het D.F., hebben in de provincie ook een slechte faam als…oplichters… Sorry, maar zó IS het
nu eenmaal…! Ken je ook de Mexicaanse macho-mentaliteit, waar een
vrouw enkel past in…de collectie ? Waarom kom je niet eerst langs
in Veracruz, waar mijn vrouw (een Chilanga…! hahaha !) en ik wonen
sinds een 5-tal jaren. De stad bevindt zich op ‘‘slechts’’ 440 km van
Mexico-Stad en, indien je dit wenst, kunnen we je…zeg maar ‘‘begeleiden’’…in je eerste contact… Bezoek onze toeristische
website eens : www.lindoymagico.be
Een Vlaming in Veracruz (Emiel).
Veel groeten uit Vlaanderen waar de dagen reeds langer worden en de koude nog best te verdragen is. Toch kan ik niet wachten om op 1 juli 2007 het vliegtuig op te stappen naar Mexico City.
Gelijk heeft iedereen dat het er erg gevaarlijk is en dat het zeker niet te vergelijken valt met ons Belgiëlandje qua bevolking, cultuur en duizenden andere dingen. Toch denk ik dat het niet onmogelijk is om er een tijdje te wonen en te werken als je de juiste mensen rond je hebt. En er is nog steeds de mogelijkheid om er eens tussenuit te knijpen naar een rustigere plek.
Jouw vrouw komt uit DF en misschien kennen jullie daar nog een boel mensen. Zou je eens een oortje te luisteren willen leggen of iemand voor mij een leuke en uitdagende job heeft in de toeristische sector? Ik ben leerkracht lager onderwijs van beroep en backpacker van hobby, ik spreek 5 verschillende talen maar vooral… ik wil werken!
Vlaamse groeten van Nele (wat trouwens hart van Vlaanderen wil zeggen, hihi).
Niet verkeerd bedoeld, maar ik heb de reputatie van vele Mexicanen meegemaakt. Veel zitten op internet vrouwen te “regelen” Ik voel me een beetje een “bad messenger” maar het is een feit. Hij zal vast anders zijn
Vraag hem om een enorme commitment te doen, dan zal je er al snel achter komen hoeveel moeite hij wilt doen. Inieder geval: succes!