vragen over welk visa ik moet aanvragen

Hallo,

Er zijn zoveel verschillende aanvragen voor een touristenvisum.

Kan ik, eenmaal dat ik met een touristenvisum in Australie ben, werk gaan zoeken in een ziekenhuis om nadien dan een aanvraag tot werkvisum te kunnen doen?

Met vriendelijke groeten
Els

Els, dat gaat niet lukken. Werk zoeken is al een heel proces. Dan zijn er allerhande onderzoeken, vertalingen van diploma’s etc. voor nodig. Zoek op dit forum maar eens op ‘verpleegkundige Australie’ En verder geldt dat een visum vanuit het buitenland moet worden aangevraagd.
En verder geeft de site www.immi.gov.au heel veel informative.
Groet,
Willem

ps. Als je gaat zoeken, zoek dan op posts. In die lijst die je dan krijgt staat ook een Belgische verpleegkundige.

sorry,
blijkbaar heb ik mijn vraag niet duidelijk genoeg gesteld.

In eerste instantie zou ik op vakantie gaan en nadien, nadat ik terug in Be ben alles eventueel op gang trekken om een werkvergunning aan te vragen.

Dit omdat ik meen gelezen te hebben als je uitgenodigd wordt van een werkgever dat het dan vlotter, gemakkelijker verloopt die aanvraag voor een werkvisa of werkvergunning.

Nu snap ik het, je wilt je alvast ergens voorstellen en vragen of er werk voor je is en dan vanuit Belgie de zaak regelen. Maar het blijft een hele klus. Lees je maar eens in op het forum.
Succes,
Willem

1 like