Vraagjes over bezoek Barcelona

OLaaaaaaaaaaaaaa

We gaan voor de eerste keer naar Barcelona.
Wat moeten we zeker gezien hebben.
Verder vroeg ik me af of je ergens goedkoop auto kan huren of fietskes of scooterkes.
En een andere vraag is of iemand weet waar je rustige strandjes hebt.

hallo

jaa hoor daar kan ik je wel aan helpen.
Ik woon voor een tijdje in Barcelona en heb wel een paar tips.
Casa Batllo van Gaudi is zeker een aanrader. de entree prijs is wel rond de 18 euro, maar het is zeker de moeite waard.
Andere hoogtepunten zijn de Sagrada familia, Palau de Musica Catalana, de Montjuic fontein (deze is alleen te bezichtigen op vrijdag en zaterdag tussen 19.00 -21.00), El poble Espanyol (de spaanse stad), Parc Guëll en casa milla.
Als je de hoogtepunten van Barcelona in een zeer korte tijd wilt bezoeken, dan is de blauwe route van de bus touristica een hele goede uitkomst.
Rustige stranden zijn er niet eigenlijk. Wat ik zelf een heel prettig strand vind, is het strand op Sitges. Sitges ligt ongeveer 40 min met de trein buiten Barcelona. Dit is verder ook een heel leuk stadje. Op dit strand wordt je niet constant lastig gevallen door verkopers en masseurs en er hier liggen geen stenen in het water, wat in Barcelona wel het geval is.

heb je vragen stel ze gerust!

Ik heb zelf vorig jaar van april tot oktober in Barcelona gewoond en gewerkt. Een aantal van mijn favoriete plekken/bezienswaardigheden zijn:

  • Magische fonteinen: écht een aanrader. Ben er meerdere malen geweest, maar het verveelde me nooit. Super mooie fontein show met licht en muziek. Een stukje naar boven de trappen op heb je ook een erg mooi uitzicht :slight_smile:
  • Parc Ciutadella: vaak vergeten park, maar niet minder mooi! Erg leuk om even doorheen te fietsen, te picknicken of een half uurtje roeien in een bootje op de vijver.
  • Fietsen huren kan op vele plekken, maar een goede verhuurder is Budget Bikes. O.a. te vinden bij Pla. del Palau.
  • Hospital de Sant Pau: als je een beetje architectuur leuk vindt, zeker bezoeken!
  • Flamenco Show: er zijn er meerdere te vinden in Barcelona, maar een er van is Tablao el Cordobes. Kan eventueel met hapje en drankje erbij.
  • Montserrat: mocht je een dag de tijd hebben om met een treintje een stukje “de bergen” in te gaan, zou ik dit zeker doen! Bijzondere plek.

En inderdaad, zoals al is genoemd: de blauwe route van de Bus Turistic is naar mijn mening ook de mooiste. Sitges zou ik ook zeker bezoeken, ging er tijdens mijn vrije dagen vaak naartoe! Heel gemoedelijk en gezellig.

Leuke barretjes voor 's avonds vond ik o.a. La Fianna, Princesa 23 en FOC.

Hopelijk heb je wat aan de tips. Heel veel plezier in het oh zo mooie Barcelona :slight_smile:

ps: veiligheidstip waar je niet vaak genoeg rekening mee kan houden, let heeel goed op je spullen! Laat je niet afleiden door mensen die je iets willen verkopen, en hou je tas altijd voor je.

Hoi!

Barcelona!..Goede keus! :smiley:

Ik ben van mening dat je Montserrat gezien moet hebben. Dat is een berg met daarop een klooster dat in de berg is gebouw als het ware. Daar staat de zwarte Madonna wat erg indrukwekkend is. Het ligt ongeveer een uur met de trein uit Barcelona, maar als je hier dan toch bent, is dat zeker een aanrader.

Uiteraard heb je alle werken van Gaudi, en ik zou ook naar Pulau Guell gaan. Voor de rest is Tibidabo ook erg leuk en een schitterend uitzicht. Het is tevens een berg maar dan in Barcelona en je gaat er naar boven met een kabelbaan en een klein trammetje, erg leuk.

Een auto kan je huren bij ‘pepe car’, dit schijnt niet duur te zijn. Fietsen kan je ook huren. Bij de haven, bij het beeld van Columbus, daaronder zit een fietsenverhuur zaak en kost geloof ik 8 euro per dag. Zelf huur ik hier nooit een fiets, doe alles lopend of metro, maar met een fiets ben je inderdaad veel minder beperkt!

Heel veel plezier!

Groetjes

En een andere vraag is of iemand weet waar je rustige strandjes hebt. <!-- / message –>

Super goedkope appartementen in Barcelona! Inclusief kortingskaart en reisgids. Kijk snel op de website van Barcelona Checkin.