Vraag mbt Ziektekostenverzekering

Beste forumbezoekers,

Wij zijn voornemens om in 2013 definitief naar Indonesië /Bali te verhuizen (emigreren). Op dit moment ben ik bezig om een nieuwe ziektekostenverzekering in NL af te sluiten voor 2013. Aangezien wij nog niet weten wanneer we definitief naar Bali kunnen vroeg ik mij af of het zinvol is om éérst in NL een ziektekostenverzekering af te sluiten met een (uitgebreide) werelddekking (voor 2013) en zodra we op Bali zijn deze dan evt om te zetten naar een lokale of internationale verzekering. Wie heeft hier ervaring mee en kan hierin adviseren?

Wij hadden een uitgebreide verzekering afgesloten bij de luchtvaartmaatschappij, daar zat alles in, alleen gelukkig niet nodig gehad
Als je je hier wil vestigen MOET je een bewijs overleggen dat je in NL -Belgie of Duitsland een uitgebreide verzekering hebt.
AWBZ komt geloof ik voor eigen rekening (ik ben in Duitsland meeverzekerd)
Voor dat je hier kan wonen ga je echt door een mangel van regels -wetten -bankgarantie;s bbbrrrr
Locale verzekering als die er al is dan niet voor bleekgezichten :dag:

Suc6 het is ons in 2002 ook gelukt

1 like

Bij emigratie naar landen buiten Europa en landen waarmee nederland
geen overeenkomst heeft gesloten vervalt de zorgverzekering. Dwz dat men
zelf een verzekering moet afsluiten bij bv Joho wereldemigratie of de
wereldpolis van de Ohra (duur!!) of een ziektekostenverzekering in Singapore.

Uiteraard zijn er nederlanders die zich daarom niet laten uitschrijven en
een adres in nederland aan houden. Maar dit is omdat je langer dan 180 dagen
buiten Nederland verblijft tegen de wet en strafbaar.

1 like

MC Boer ,

Ik heb niets maar dan ook niets aantoe te voegen
Alleen pas op met locals, maakt niet uit ambtenaar oid die jou anders voorstellen ,laat ajb je vingers daarvan af.
Een goed en betrouwbaar bureau op Balis PT Dewasa Nur Dewasa of ID PT Bali Idee en die zitten nu Sanur

Hebben jullie andere problemen wbt immigrasie, gooi dan effe een PB op mjn naam.
Wellicht kan ik je verder helpen!! Immigrasie is in der loop ter tijd een goede vriend geworden (zonder corruptie)
Dat werkt in Bali niet goed laat staan elders, !corruptie) Betalen voor wat je wil hebben gewoon zonder bedreigingen
want die zijn _wat ik gehoord heb_heel normaal geworden.!!!

Beste MC Boer,

Ik heb kennissen die al 20 jaar op Kos Griekenland wonen en de ziektekostenverzekering in Nederland hebben.
Ze hebben hun Nederlands Paspoort behouden en moeten deze dan ook om de zoveel jaar verlengen!
Zij heeft leukemie gehad en heeft zich in het UMC te Utrecht laten behandelen. Hij heeft momenteel longkanker, maar laat zich met toestemming van de ziektekostenverzekeraar in Nederland in Athene behandelen.
Kortom er zijn vele mogelijkheden!

Groetjes
Paul

Godallemachtig zeg …het gaat hierom Indonesie en niet GRIEKENLAND
Man dat is toch werkelijk geen enkel vergelijk. Nog is Griekenland in de EU

Hallo effe wakker worre kukeleku-kukeleku wordt er gekraaid…lang zallie leven in de gloriA ETC

ig zeg

Sorry Paulien zowel ik als die Griekenland- gek waren off-topic
Niet te geloven omdat dit dus over RI gaat, voor de nitwitters RI is in Zuid Oost Azie en Griekenland ligt (nog) in die verdomde eurozone

Garoeten uit Candidasa Paulien

Neem het waardig idi…t

Zo nitwitter ,dat kan in Indonesie dus niet. Betaal je eigen bont en rood voor mijn part,hetzelfde als in EU krijg en koop je hier niet.!! ook niet via jalan tikus, is dat duidelijk genoeg ???..
Ik heb recht van spreken woon hier pas 11jaar.

Hierbij deel ik u mede ,dat ik mijn medewerking aan wereldwijzer opzeg.
Ik wens u allen veel succes!