Vraag ivm aanvraag ESTA

Hoy

Op 14 oktober reizen we naar Santiago maar met een tussenstop van 6 uur in Houston.
Ik heb begrepen dat we een ESTA moeten aanvragen.
Dat heb ik nu gedaan.

Wanneer we vanuit Mexico terug huiswaarts keren doen we een tussenstop in New York. Daar gaan we 6 dagen verblijven.

Nu moet je bij die ESTA aanvraag aanduiden of je op doorreis bent. Ik heb daar ‘JA’ op geantwoord doordat we enkel een tussenstop maken bij de heenreis.
Maar wat doe ik voor die 6 dagen New York dis we zullen doen in juni 2016. Moet ik dan terug een ESTA aanvragen. Of had ik nu al moeten antwoorden op die vraag of we op doorreis waren door ‘NEE’? Probleem is dan dat je een verblijfplaats moet opgeven enz… maar dat hebben we nu nog totaal niet…

Of gaan we, bij de terugreis, die ESTA gewoon moeten wijzigen? Ik dacht dat ik op de website had gezien dat dat kon dus misschien is het de bedoeling om dat achteraf gewoon aan te passen?

Wie heeft hier een antwoord op?

Thanks

Kat

Hoi Kat,

De ESTA is geldig voor iets van 2 jaar, dus ook voor alle opvolgende bezoeken. De info die je opgeeft is voor je 1e bezoek, in jullie geval doorreis. Die 6 dagen Big Apple zijn een opvolgende 2e reis, net zoals jullie 'm later ook nog zouden kunnen gebruiken. Ik ben me niet bewust van een verplichting om de ESTA voor elke volgende reis te wijzigen, het mag wel…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Ik heb nog nooit een verblijfplaats ingevuld dus dat zal geen probleem zijn. Is ook niet verplicht.