Mijn naam is Khadija, ik ben al jaren Amerika addict kan je wel zeggen en probeer mijn droom om naar Californie te kunnen verhuizen, te realiseren… Mede dromers snappen mij wel.
Hoi Khadija,welkom op wereldwijzer!
Nou ik heb ook stilletjes aan genoeg van de “wie-niets-doet-wordt-beloond-wie-hard-werkt-wordt-gestraft” mentaliteit hier in België.
Ik droom dag en nacht over mijn favourite vakantieland,namelijk Thailand,het zal er wel ooit eens van komen.
Ik las in je berichtje dat jou dromen gaan over Amerika.
Er komt veel bij kijken emigeren naar de USA.
Wel de meest betrouwbare bron van informatie over USA Immigration is op de officiele site: http://www.uscis.gov/
Volgens mij zijn uw meest realistische manieren om te immigreren:
- Met werk visum - zie ook Information for Employers and Employees
- Als studente - zie ook Students and Exchange Visitors
- Trouwen met een Amerikaan - zie ook Family Based Forms
Een werkgever moet al wanhopig zijn om de moeite en de kosten te doen voor een werkvergunning voor iemand uit het buitenland aan te werven. Het is niet onmogelijk, doch echter heel moeilijk om zo een werkgever te vinden.
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op het Amerika Forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog en hopelijk komen je dromen uit, Khadija !
groet,georgessiam.
Dankjewel, aardig dat je mij dit berichtje stuurt en hetzelfde hebt maar dan met Thailand!!
Hard werken met een droom zoals de onze, maar hard werken wordt beloonddus het zal er ergens in de toekomst zeker van komen.
Jij ook veel succes toegewenst!
Groetjes,
Khadija