Hoi,
Ik ben Stephanie, 23 jaar oud en volgend jaar gaan mijn man en ik richting het prachtige Australie om 6 weken rond te reizen. Daarom ben ik nu actief op het forum om zoveel mogelijk ervaringen en informatie te lezen en vragen.
Groetjes
Hoi,
Ik ben Stephanie, 23 jaar oud en volgend jaar gaan mijn man en ik richting het prachtige Australie om 6 weken rond te reizen. Daarom ben ik nu actief op het forum om zoveel mogelijk ervaringen en informatie te lezen en vragen.
Groetjes
Hoi Algraatje
Welkom op wereldwijzer! Zo te zien heb je het Australiëforum al gevonden dus meer dan je veel plezier wensen met de voorbereidingen en de reis zelf kan ik niet voor je betekeken! (Want van Australië heb ik helaas geen verstand, wil er nog wel een keer heen maar dat zal er voorlopig niet van komen)
Groetjes Thijs
Leuk, welkom op het forum.
Ik vond het ideaal om een eigen auto te hebben daar. (Huren kan natuurlijk ook.) Het zijn wel grote afstanden maar zo kun je overal stoppen waar je wilt en hoe lang je wilt.
Onze auto was ook nog geschikt om in te slapen, heel handig. Bij veel road houses (tankstations) in de outback mag je gratis kamperen, en kun je voor een paar dollar douchen. Het scheelde wel dat we geen tent hoefden op te zetten en niet bang hoefden te zijn voor overvallers of dingo’s, maar gewoon achterin konden kruipen.
Het is wel een duur land dus goed sparen. Op de Lonely Planet site staat gedetailleerde info over de kosten en hoeveel geld je gemiddeld per dag nodig hebt (voor verschillende reisstijlen).
Succes!