Voorstellen Mike Noor

Goeden dag

wij zijn een jong gezin uit nederland dat de mogelijkheid heeft om te gaan wonen er werken op SXM

ik ben mike , mij vrouw Audrey en onze dochter Gabriella van nu 2,5 jaar
via deze weg willen we nog meer info vergaren van hoe en wat rondom deze voor mijn geweldige uitdaging

wat is er aan de hand

Mijn vrouw is DRS verloskunde
en nu zochten ze mensen bij SMMC ( sxm medical center )
nu hebben we besloten dat we in november ( 09-11-2016 ) het eiland gaan bezoeken
om te kijken hoe we het er zullen vinden

mischien een leuk idee voor de mensen al daar dat we weten dat we komen xd

nou meer weet ik even niet ik hoop op een leuke tijd en veel info hier te vergaren

met vriendelijke roet Mike Noor

Hallo Mike (en aanhang) :dag:,

Zeker leuk om te weten dat jullie er aan komen!
Goed medisch personeel staan we om te springen hier dus jullie zijn meer dan welkom.
Komen jullie in November eerst een kijkje nemen of is dan al de verhuizing?

November is wel een goed moment, want de zomer is dan op z’n eind en de temperatuur wordt dan een stuk aangenamer.
Niet dat het veel kouder wordt, maar enkele graden maakt een groot verschil. Zeker als dan ook de luchtvochtigheid wat naar beneden gaat.
Ook staat dan het hoogseizoen weer op het punt van beginnen en wordt het ook wat drukker en gezelliger.

Krijgen jullie hulp van de werkgever met verblijfsvergunning, huisvesting ed.?
Is allemaal redelijk simpel zelf te regelen, maar hou rekening dat je af en toe ergens in de (lange) rij moet staan.

Als er nog zaken zijn die je wilt weten stel dan gerust je vraag op dit forum.
Als ik kan zal ik je vragen beantwoorden of anders zijn er wellicht andere leden die jou op weg kunnen helpen.

We zien jullie in November :zon02:

Gr. Randy

dank je wel voor je reactie Randy

in november komen we kijken puur op te kijken en genieten natuurlijk …
veel wordt geregeld door het ziekenhuis … zoals een container en de overtocht 2 maand huur huis en auto een uitkering en 3 tickets om te komen …
bij het ziekenhuis schijnt een condo complex zijn inbegrepen geloof ik waar we rustig op jacht kunen gaan naar het zoeken van een huis en een auto
helaas weten we eigenlijk niet wat mij vrouw gaat verdienen we hoorden dat het zo rond 7k NAF zou zijn …
we hebben op internet zitten kijken naar woningen maar die zijn vrijwel onbetaalbaar … nu weet k dat het leven op SXM niet goedkoop is …
maar al doende wordt men creatief :stuck_out_tongue:
ik zelf wil natuurlijk ook graag werken … maar dat ga ik regelen als ik ben aangekomen
dus november even rond neuzen … daarna hebben we een betere kijken of het gehele verhaal

mischien onbeleefd maar wiuj staan open voor mensen die ons willen helpen met inderdaad de papier winkel en welke supermarkt ect ect :slight_smile:

vr gr Mike Noor

Hoi Mike,

Weet niet of je deze website al had gevonden? Hij gaat naar het plaatselijke krantje met o.a. advertenties van woningen te huur.
6 dagen per week een update. Deze kan je gebruiken voor als je hier bent.

https://www.thedailyherald.sx/classifieds/read-classifieds

Als jullie hier zijn maken we jullie wel wegwijs.

Randy

Nee deze kon ik nog niet elke info is van harte welkom dank je wel voor je reactie Randy

Maar moet me ergens aanmelden dat heb ik nog niet kunnen vinden helaas

Maar ik zie dat ik het wel kan downloaden

Hi Mike, tof dat jullie erover denken om te emigreren naar SXM. Ik zag in je eerdere reactie dat je moeite had om betaalbare apt te vinden maar als je zoekt op internet naar long term rental kom je vooral bij real estate agents uit en die moeten zelf ook wat verdienen dus vandaar dat die wat duurder zijn. Randy had je al een link gegeven naar de daily herald en daar staan inderdaad bij advertenties de apt/woningen die wel betaalbaar zijn. Het beste kan je gaan zoeken als je hier op sxm bent.
Ook kun je op facebook paginas vinden waarop apt te huur aangeboden staan. Zoek op: SXM sell buy and borrow of SXM rental Apartments.

Wat is jou werkervaring/verleden als ik vragen mag?
Veel succes!

1 like

Hallo Jellesxm

bedankt voor je reactie
jouw vraag wat mijn werk ervaring is :slight_smile:
op dit moment ben ik snacht werkzaam bij DHL als uitsoorterder van pakketen
maar ik kom officieel uit de bestrating wegwerkers
ik wil op sxm als we daar zijn zeker weer gaan werken maar zoals randy al eens zei ik een ander draadje
dat het werk niet voor het oprapen ligt dus ik zoek aldaar wel iets om te doen :slight_smile:
ik heb ook horeca gedaan en ik kan goed koken vooral surinaams is 1 van mijn specialiteiten

ik had nog 1 vraagje als je geboren wordt op sint maarten wat is dat je nationaliteit ?
ben je dan antiliaan of nederlander ik heb geen idee :slight_smile:

vr gr Mike Noor

Klinkt goed! Wel mooi als je de mogelijkheid hebt om hier rustig uit te zoeken waar je zou kunnen werken. Er zijn hier veel banen in de toerisme sector!

Haha goede vraag… volgens mij is het wel officieel antiliaan, alhoewel ik dat hier nooit hoor. Maar ik zeg ook vaak locals of sint maarteners.

1 like

hahha sint maarteners :slight_smile: hele mond vol :slight_smile:

maare JelleSXM
kom jij van nederland ? en zou je ooit nog terug willen of bevalt het zo goed daar op SXM dat je er blijft ?

gr mike

Ja ik kom van Nederland en woon hier nog niet lang (twee jaar) maar aangezien het een klein eiland is leer je het wel snel kennen… Doordeweeks is het leven hier nog niet zo gek veel verschillend met Nederland alhoewel ik hier savond wel vaak buiten kan zitten en hiernaast rij ik elke dag met de scooter rond het eiland. Maar verder is het gewoon opstaan, werken, naar huis, koken en savond wellicht nog sporten of tv-kijken.

De weekenden zijn wel erg lekker deze voelen veel meer als rust/vakantie dan de weekenden in Nederland. Lekker naar het strand, snorkelen, boekje lezen, genieten van de zon. Dan merk je vooral dat je veel meer buiten bent.

Ik weet niet of ik terug zou willen naar Nederland, ik verwacht het niet. Maar ik verwacht ook niet dat ik hier heel lang blijf… Met mijn werk heb ik gelukkig meer mogelijkheden.

1 like