Voor langere tijd settlen in Mexico city

Hoi,

Ik woon op het ogenblik in Mexico city met mijn vriendin en ik zou me graag hier een tijdje willen installeren zodat zij kan studeren om later eventueel terug te gaan naar Nederland.

Ik ben 25 jaar, heb veel ervaring in de Horeca en ik spreek Nederlands, Frans en Engels. Mijn Spaans is nog gering maar ik versta ±60% en mijn spreekvaardigheid wordt steeds beter.

Ik zou wat hulp en ideeen kunnen gebruiken over hoe ik dat handig zou kunnen aanpakken. Waar kan ik werk zoeken? Wat zijn mogelijke banen die ik zou kunnen krijgen? Enzovoort…
Ik zit te denken om iets te zoeken in de toeristische industrie door mijn talen of iets van een managers functie in een hotel, restaurant of bar. Het probleem is echter dat ik nog niet zo goed weet waar ik moet zoeken.
Alle tips en ideeen zouden welkom zijn.

Ook vraag ik me af of er meer nederlanders hier wonen. Ik ken namelijk nog niemand en ik probeer hier contacten te maken.

Groet

misschien op het vliegveld?

en er wonen zeker meer Nederlanders hier ja…naast mezelf geloof ik een stuk of 700…er is een site van de vereniging voor Nederlanders in Mexico, maar hun site ligt al tijden plat…of weet iemand een nieuwe link?

Dank voor de info. Ik vraag me ook af of er een forum of mail groep is van de nederlandse community in Mexico city. Ben benieuwd wat de nederlanders hier allemaal doen om hun brood (tortillas) te verdienen.

Ik ben één van die 700 nederlanders werkzaam in Mexico-City.
Ben ook 25 en heb ook een Mexicaanse vriendin.
Misschien kunnen we een keer afspreken dan kan ik je wat tips geven (stuur maar een pers bericht).

groet,

Lijkt me een goed plan om binnekort af te spreken. Kan zeker wat tips gebruiken.

Zou leuk zijn om op deze manier wat contacten te maken hierzo. Hopelijk melden meer mensen uit nederland zich hier.

Ik weet niet hoe ik een persbericht moet sturen.

Groet

Misschien een idee om binnen het Mexico-forum hier een kletstopic voor jullie te openen?

Lijkt me een goed idee.

Thanks

Beste Jon,

Wij besteden vandaag in onze tv-actualiteitenrubriek aandacht aan de varkensgriep. Zouden wij met U telefonisch een gesprek kunnen hebben over de situatie op het moment.
Wij zenden uit na het Journaal van 18.00. Zouden we voor 17.00 met elkaar kunnen bellen? Of iemand die U kent die verslag kan doen?

Wat zijn de nummers waarop ik U kan bereiken?

Mvg
Henriette van Rijsingen
Redaktie Een Vandaag
035 6 715 849/ 06 53 94 19 54