Ik zoek toeristische baan in Mexico city

Hallo iedereen!

Ik heb jullie advies en hulp hard nodig!
Ik ben op zoek naar werk in Mex city…
Mijn Mexicaanse vriend woont daar en ik ben van plan de stap te zetten om te gaan emigreren (wss eind van het jaar/begin 2012). Nu wil ik daar wel graag werken.
Ik ben dus op zoek naar werk in de toeristische branche. Ik heb HBO toerisme en recreatie gestudeerd aan de NHTV. Nu ben ik niet zo kieskeurig en maakt mij het niet veel uit wat voor werk dat is…touroperator, reisburo, airport, hotel etc… Mijn Spaans is redelijk…Ik versta Spaans goed maar het spreken kan nog beter…
Zijn er misschien Nederlanders die zich daar gevestigd hebben, of iemand kent Nederlandse bedrijven of internationale bedrijven en kan mij helpen om in contact te komen dan ben ik jullie zeer dankbaar…Alle hulp en advies is welkom om aan werk te komen daar. Want ik weet even niet goed hoe ik dit aan moet pakken

Veel liefs en tot hoors!

Priscilla

Is inderdaad erg lastig. Ik heb ooit een paar maanden gewerkt voor Promocionales Pacifico in Mexico City. De directeur is Nederlands en er werken geloof ik nog een paar Nederlanders, alleen dit is een handelsbedrijf in promotie artikelen en heeft dus helemaal niets met toerisme te maken. Je zou ze eens kunnen benaderen om te kijken of ze iets hebben.
Ik weet niet of je net bent afgestudeerd of niet… in Mexico maak je helaas niet zo heel veel indruk met een studie en als je niet/weinig werkervaring hebt zul je ook hier onderaan de ladder moeten beginnen. Uiteraard komen er op jaarbasis heel wat toeristen naar Mexico City maar ik denk niet dat het een sector is waar de (betere) banen voor het oprapen liggen. Als je bereid bent om te verhuizen naar Los Cabos, Puerto Vallarta/Acapluco of de Riviera Maya (Cancun en Playa del Carmen) zul je waarschijnlijk veel gemakkelijk aan de slag kunnen.

Hoi verdwaald,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben als sinds 2009 afgestudeerd en heb werkervaring als stewardess op het vliegveld. Helaas is het zo dat ik in mex city ga wonen en daar mijn werkplekje moet zoeken al zou je inderdaad in de toeristische plekken wel iets kunnen vinden in het toerisme. Het gaat mij ook meer om iets te doen en een inkomen te hebben ook al is het niet veel. Ik zal eens navraag doen over het bedrijf waar je het over hebt. Ik weet ook niet wat ze precies doen. Mocht je meer advies hebben over banen in mex city, sta ik daar altijd voor open!

Ok ik begrijp het. Als je echt op het toerisme gefocussed bent kun je altijd de wat grotere hotels aanschrijven (degene waar ze conferenties en evenementen etc organiseren). Als je in de tussen tijd flink aan je Spaans gaat werken zou je wel een goed profiel hebben voor iets dergelijks. En uiteraard het vliegveld in DF als je op je ervaring wilt kunnen terugvallen. Realiseer je je wel dat er weinig bedrijven zijn die je willen helpen om aan een werkvergunning te komen.
Als je flexibel (en niet te veeleisend) bent zul je vrij snel iets kunnen vinden. Mexico City is een gigantische stad met duizenden bedrijven en ik had destijds binnen 2 weken een baan gevonden (ben pas begonnen met zoeken toen ik er eenmaal zat). Goed Spaans spreken is wel erg belangrijk.
Oh ja, misschien wel een handige tip. De Nederlandse ambassade in DF beschikt over een ´data-base´ (meer Excel-lijst) met bedrijven in Mexico welke in Nederlandse handen zijn. Op verzoek mailen ze die lijst door.

Hoi Priscilla,

In Mexico Stad zit Kamino Tours, een reisagent die werkt voor o.a. Nederlandse reisorganisaties. Op kantoor werken zowel Mexicanen als Nederlanders. De eigenaar is ook Nederlands. Je zou eens kunnen informeren of hij wellicht wat voor je heeft, zie www.kaminotours.com.

Succes!
Groet
Saskia