Voor gerichte vragen over het land en de cultuur

Aan alle liefhebbers van de DR
Over 3 weken komt mijn dominicaanse (bijna) echtgenoot naar Nederland. Hij zal me gaan helpen met het forum. Dus als jullie specifieke vragen hebben over de cultuur, gewoontes, instanties ed (dus niet de specifieke toeristische vragen) kan ik deze ook met zijn hulp proberen te beantwoorden.

Wat lees ik hier? Ga je trouwen?
Alvast proficiat met je huwelijk.

Kijk aan, alvast van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk?!

Ik heb zelf ook een tijd (een jaar) in de Domincaanse republiek gewoond. Ik was kok en opzoek naar een buitenland avontuur. Heb de cycloon meegemaakt die over San Juan raasde :frowning: (el niño) Ben nooit in een hotel of zo geweest, maar bij lokale bevolking om het maar zo te zeggen. Ik heb veel gewoontes meegemaakt zowel in de hoofdstad als op het platte land etcetera. Ik spreek ook vloeiend spaans/dominicaans spaans en ik vind het een leuk en warm volk!

Ook bij mij zou je terecht kunnen voor info!

Hartelijke groeten Jeroen.

Beste Bianca,

Wij gaan 25 februari 2013 naar de DR (Punta Cana), ik heb al wel gelezen dat er een onafhankelijkheiddag is op 27 februari.
Mijn vraag omtrent deze dag is of we daar ook iets van kunnen meekrijgen, lijkt me SUPER.

Groetjes Ruud en Jolanda

Ik verwacht dat je er in Punta Cana weinig van mee gaat krijgen.
Punta Cana is echt een heel groot gedeelte alleen resorts voor toeristen. Er zijn geen locale dorpjes in de buurt.
In Santo Domingo zal het echt feest zijn en ook in Puerto Plata is er een groot feest op de malecon waar ook door schoolkinderen veel gedaan wordt.
ik verwacht in de toeristengebieden zonder locale bevolking niet.
Het enige wat jullie zullen merken is dat de bezetting in de hotels als op een zondag is, dus geen animatie en wat minder uitbundig omdat er meer mensen vrij zijn.

Vraag Hoe is het weer in Punta Cana rond 16/25 september?
Veel last van de regen/orkanen of valt het alles mee?

Als ik dat wist was ik weerman van het jaar geworden. Hahaha
Geen idee dan, je kan ik de regentijd ook schitterd weer hebben maar ff afwachten…

gr peter

@ Deestoop
Kijk eens op klimaatinfo.nl (Het klimaat van Punta Cana - klimaatinfo Punta Cana) hier haal ikzelf ook mijn informatie.

september valt officieel nog in het orkaan seizoen, maar over het algemeen valt het mee.
Wat voor een weer is het half september in Nederland? Het weer is en blijft niet te voorspellen.

Waar je zeker van bent, is dat het overdag boven de 30 graden is. Ben 2 keer in september geweest en prachtig weer met temperaturen van rond de 35 graden. En dan is het wel heerlijk als er af toe een buitje valt.

www.thelatinworld.nl/weather.html