"Voor mij waren er meerdere redenen om deze reis te ondernemen dan mijn stage alleen. Ik wilde ervaren hoe ik als Nederlandse Srilankaan kon opgaan in de Srilankaanse maatschappij. In hoeverre zou ik me kunnen aanpassen in een land met een andere cultuur, normen en waarden? Tot nu toe had ik Sri Lanka bekeken door de ogen van een toerist. Ik had Sri Lanka immers al drie keer eerder bezocht, maar nooit langer dan drie weken en ik reisde dan van hotel naar hotel. Deze keer zou het echter anders verlopen.
Ik moest stage lopen bij een bedrijf dat journalistiek content produceerde. Zo kwam ik terecht bij ‘The Island”. Dit is een Engelstalige krant in Sri Lanka. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, dus ik besloot om alles maar lekker over mij heen te laten komen. In het begin was het zwaar. De mentaliteit, de manier van werken, de cultuur, alles was anders dan dat ik gewend was. Het duurde niet lang voordat ik de zaken onder de knie had. Ik voelde me dan al snel als een vis in het water. Ik bezocht persconferenties, maakte leuke uitstapjes, leerde veel mensen kennen, ik kreeg de kans mijn netwerk goed uit te breiden en heb natuurlijk ook gefeest!"
Het hele verhaal van Saman lees je hier: http://www.projects-abroad.nl/ervaringen-vrijwilligerswerk-buitenland/ervaringsverhalen-over-vrijwilligerswerk-buitenland/?content=journalistiek/sri-lanka/saman-waterval/