Wij zijn druk bezig om onze rondreis door Nicaragua en Costa Rica te plannen. Ons idee is om te starten in Nicaragua en daar eerst een week rond te reizen en daarna nog 2 weken naar Costa Rica te gaan. Is dit een handige volgorde? Of kunnen we beter starten en vertrekken vanuit Costa Rica en "tussendoor"de grens oversteken?
Hola,
Het kan beide, ik zou denk ik het laten afhangen of je goedkoper kunt vliegen op Managua of San José, waarschijnlijk is dat op San José.
Als je twee weken Costa Rica wilt, kun je er ook voor kiezen om de eerste week met name het oosten of noorden van Costa Rica te bezoeken of een bepaalde plek wat moeilijk te bereiken is en wat veel tijd kost (bijv. Corcovado) of stel dat je heel erg van de Caribbean houdt dat je daar dan een week verblijft, dan een week Nicaragua (Granada met omgeving Masaya en Laguna de Apoyo en San Juan del Sur zijn dan het beste aan te raden) en de laatste week van daaruit richting San José trekken als je vanaf daar weer terugvliegt.
Ik raad je aan om goed van te voren te plannen wat je wilt zien en hoeveel reistijd je daarvoor kwijt bent. In Costa Rica zijn de afstanden namelijk vrij lang en zijn plekken vaak lastiger te bereiken en kost veel reistijd.
Saludos,
Sole