Vluchten anno 2012: air pass + intercontinentaal

Beste medereizigers

(heb proberen zoeken op pass en kwam slechts zeer oude resultaten tegen. Mijn zoektocht op het internet heeft mij geleerd dat de condities van de airpasses nogal eens durven veranderen dus…). Ik ben Belg trouwens, moest dat een verschil maken.

Ik en mijn vriendin willen 3 maanden in Brazilie gaan wonen/reizen (het wonen gedeelte eerder in Rio).

We hebben als enige mogelijk periode vanaf begin oktober 2012 tot de eerste week van januari 2013, iets meer dan 3 maanden dus.

Ik heb al zeer veel zitten rondkijken en wou nog eens een laatste keer iets dubbelchecken met de experts (jullie dus) :wink:

Intercontinentale vlucht:

Nu zoeken met momondo.com en kayak.com vindt ik heen-en-terug vluchten per persoon van rond de 750 euro, via TAP portugal airlines. Is dit mooi? Een vriend zei me van wel. Heeft dit een nadelig effect op het aankopen van een air pass voor intra brazil vluchten?

Dan de airpasses: ik zie de passes van TAM en GOL. Bij TAM staat vaak vermeldt in de artikels dat je met TAM moet intercontinentaal vliegen om hiervan te kunnen profiteren. Bij anderen lees ik dan weer dat je gewoon wat korting krijgt als je dat zou doen ( goed maar oud artikel: http://bigtravelweb.com/travel/2008/01/24/tam-brazil-airpass/ ). Ik zie ook dat het tarief wel goed kan zijn als je met een partner van TAM gaat. Ik denk dat ze hiermee star airlines bedoelen (TAM zit in die groep). In dat geval zou ik dus met TAP (zelfde groep) kunnen vliegen en ik zou een goed tarief kunnen krijgen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik nogal verward ben en niet goed meer weet wat te doen…

Dan is er nog GOL, die ook goede prijzen biedt. Hier heb ik ook beide commentaren over gehoord, dat het bvb. duurder is als je niet met GOL naar Brazilie vliegt. Welke is te prefereren?

In eerste opzicht zou ik dit wel willen:

Rio -> Iguacu (Foz)
Iguacu -> Campo Grande (Pantanal)
Campo Grande -> Manaus (Amazone)
Manaus -> Fernando de Noronha (idyllisch eiland…)
Fernando de Noronha -> Rio (terugkomst)

Heb al eens een soort route proberen vastleggen met brol.com (GOL airpass) en dat leek wel degelijk aan 600 dollar. De vraag is natuurlijk of ik dat daadwerkelijk zou kunnen bestellen gezien het er nogal amerikaans uitziet. Zo niet waar kan ik mss terecht? De customers service van GOL zegt mij in live chat dat ik via een andere operator moet gaan…

Mis ik iets dat iemand wel zou aanraden? (Diamantina…?) Iets overrated?

Phew, sorry voor het grote topic maar heb veel vragen ondanks de berg aan informatie die in mijn hoofd zit en weet het precies niet zo goed te structureren.

Reeds bedankt voor enige suggesties en wijze raad :slight_smile:

P.S.: Als jullie voelen dat dit topic toch reeds te veel aan bod is gekomen en dat ik dus maar meer mijn best moet doen, sluit dit topic dan maar en dan kijk ik wel verder, no hard feelings

Volgens mij kun je zelf geen airpassen bereken, stuur je vraag naar bijv http://www.worldticketcenter.nl/ of http://www.flybrazil.nl/nl-NL/dynamicpage.asp?id=338&mmenuID=338

Kon mij niet langer bedwingen en heb toch reeds het TAP ticket aan 750 euro gekocht. Nu kan ik er niet meer onderuit, 3 maanden Brazilie in ;).

Nu moet ik nog wat uitzoeken over de airpass maar heb het aan de lokale connections shop gaan vragen en zij gaan alles over de TAM airpass opzoeken. Dat ga ik dan double-checken met de info die ik van brol.com krijg en zien of het allemaal wel klopt. Dan wordt het GOL of TAM!

Maar het moet dus perse een airpass zijn, losse vluchten zijn geen optie? Gewoon in een reisbureau in rio alles boeken? Azul en webjet zijn namelijk ook nog opties.

Losse vluchten kunnen nog altijd inderdaad maar het is steeds een risicofactor. Ik zou denk ik graag ook Fernando de Noronha bezoeken (ben nu zelfs duikcursus aan het volgen), en dat zijn qua enkele vluchten precies altijd nogal dure bedoeningen. Denk je dat ik met mijn 4-5 vluchten toch nog goedkoper uit kan komen dan met een airpass? D.w.z rond de 100 euro of minder per aparte vlucht…

Ik denk dat fernando de noronha niet onder de 100 euro zal zijn, ben benieuwd! Laat het even weten als je een antwoord van de reisbureaus hebt ontvangen. Dan zijn wij ook weer op de hoogte mbt de airpasses.