Vliegtickets Ecuador

Ik ben vorig jaar met Delta naar Quito gevlogen. Tussenstop op Atlanta, maar zeker geen onaangename vlucht gehad! Prijs was €860 voor een retourticket (6 mnd).

Verder gebruik ik altijd Tunafish.nl om een goede indicatie te krijgen. Ze zoeken het daar graag voor je uit.

Voor iedereen die nog gaat…heel veel plezier!! 't is werkelijk een prachtig land!

Ik ben destijds (2006) met Iberia via Madrid naar Quito gevlogen en in eerste instantie zou ik via Lima weer terugvliegen naar Amsterdam, ticket was rond de 860 euro. Later heb ik telefonisch mijn ticket kunnen omboeken zodat ik toch vanuit Quito terug kon vliegen, goede service en ze deden dit kosteloos.
Via Brussel heeft een vriend van me twee jaar geleden ook redelijk voordelig kunnen boeken.

Ik vlieg al sinds 10 jaar elk jaar 1 of 2 maal naar Quito voor een verblijf van een aantal maanden. In het begin altijd met Iberia maar de service van deze maatschappij is vaak bedroevend slecht en vaak vertragingen, bagage zoek etc…daarna enkele malen via Atlanta met Delta. Service wel beter maar Delta heeft niet elke dag een vlucht vanaf Atlanta naar Quito (op dit traject zet Delta vaak haar oudste vleigtuigen in). De wachttijd in Atlanta is bovendien wat aan de ruime kant en en een ander nadeel van tussenstops in de VS is al dat douanegedoe daar. De laatste jaren heb ik gekozen voor de directe vlucht van KLM (met een korte stops op Bonaire en Guayaquil). De prijs is inmiddels redelijk gelijk met die van Iberia (prijsstijgingen bij Iberia waren vaak aanzienlijk vergeleken met de concurrentie) en ik moet zeggen dat KLM me tot dusver het beste bevalt: geen overstap meer naar ander vliegtuig en de stop in Bonaire is net op een prettig tijdstip om je benen te kunnen strekken. Ook vind ik tot dusver de service vriendelijker en attenter dan bij Delta en Iberia.

Ik probeer een algemene lijn te ontdekken om er achter te komen wat echt de goedkoopste tickets naar Ecuador zijn. Kunnen jullie me helpen met het antwoord op de volgende vragen?

1. In welke maanden van het jaar (als vertrekdatum) vind je de goedkoopste tickets?
  2. Hoe lang van tevoren moet/kun je boeken om het meest voordelige tarief te krijgen?
  3. Vanaf welke luchthaven kun je het goedkoopste naar Ecuador vliegen (in Nederland, Belgie of Duitsland)?
  4. Wat is het allerlaagste tarief / bodemtarief dat er op dit moment is op de markt?

Ben niet geïnteresseerd in vluchten van in totaal langer dan 20 uur en ook niet in vluchten via de VS vanwege alle rompslomp aldaar.

Goede vergelijkingssites, anders dan de standaard sites als vliegwinkel en cheaptickets zijn ook welkom!

Hmmm, dat zijn de vragen die iedereen zich altijd afvraagt. En ik ben bang dat het de standaard antwoorden blijven.

1. Buiten het seizoen zijn de prijzen altijd lager. Dus niet in december of de zomermaanden. Welke maand het goedkoopst is weet zelfs de vliegmaatschappij zelf niet.
  2. Mijn ervaring is dat zo ver mogelijk vooruit boeken het goedkoopst is. En zo vaak mogelijk zoeken op internet. Ze zijn soms best sneaky die vliegmaatschappijen. Dan doen ze de prijs omlaag en merken dat het harder verkoopt dan ze hadden verwacht, dan wordt die prijs meteen omhoog geschroeft. Wel chill als je er net op tijd bij bent geweest!
  3. Wij zijn afgelopen jaar naar midden Amerika gevlogen vanaf Londen. Dat scheelde 300 euro per persoon. Voor 100 euro hadden we een retourvlucht naar Eindhoven bij Ryan Air en vervoer tussen de luchthavens in Londen. Het is wat gedoe, maar je bespaart wel veel geld. Bij ons was budget onze zwakste schakel, vandaar dat we voor die optie gekozen hadden.
    Verder is Duitsland wel goedkoop. Maar dat verschilt natuurlijk per vlucht en per eindbestemming.
  4. hier weet ik geen antwoord op.

je kunt kijken op ebookers.nl. zij geven een overzichtelijke 7-dagen-tabel met de goedkoopste tickets. Let wel op: ze zijn niet zo volledig als vliegtickets.nl of al die andere sites. Dus deze sites hebben meestal nog een goedkopere vlucht. Ebookers is wel handig om een indicatie te krijgen van de goedkoopste data, zodat je makkelijker kan zoeken op die laatste sites.

Verder kunnen we met z’n allen hier urenlang verder over filosoferen en discussieren, maar een vliegticket boeken blijft altijd gokken. Je hebt het niet in de hand.