Wanneer ticket boeken??

Hallo allemaal,

We zijn ons aan het oriënteren voor onze 1e Zuid-Amerika reis na een paar jaar Afrika & Azië.

Na lang wikken en wegen hebben we het besluit genomen en gaat het Ecuador worden. Idee is om rond juni/juli 2013 te gaan en ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen rond welke tijd de tickets het voordeligst zijn om te boeken en wat je dan ongeveer voor een ticket betaald…

Ik heb al gelezen dat dit ergens tussen de € 1100,00 en € 1300,00 p.p. ligt, klopt dit een beetje?

Bedankt alvast!!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Voor zover ik weet kan je dat het beste zo vroeg mogelijk doen.Je hebt dan nog de meeste kans op een redelijke prijs voor een ticket.De prijzen zijn toch wel zo’n 1000-1100 euro voor de goedkoopste.KLM vliegt rechtstreeks en is de enigste die je hiervoor kunt gebruiken.Sommigen vliegen via Madrid(IBERIA/LAN).
Deed ik vroeger ook wel.Prijsverschil is echter minimaal geworden.Sommige vliegen ook via de USA(bijv.Houston) en dan verder.Persoonlijk zou ik dat niet doen.Amerikanen geven altijd een hoop gezeik bij grenscontrole.

Er zijn voor Ecuador 2 toptijden.Dan zijn de tickets het duurst.Dat is in de zomervakantie(zoals die in NL geldt) en rond de kerstdagen.

Hoi,

Wij hebben via www.connections.be geboekt.
Tickets in februari geboekt om in november te vertrekken.

Wij hebben net geen 1000 € pp betaald.
Wij zijn via NY gevlogen met Delta
Amerikanen zijn idd net iets strenger, vergeet zeker je ESTA niet!
Bij het vertrek van Quito naar NY was er een geweldig grondige controle.

grtz

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga het eens in de gaten houden! Als ik kijk bij Delta zie ik dat je soms ook heel lang moet wachten en soms zelfs een nacht moet overnachten, weliswaar via Atlanta, maar ga nog maar eens goed speuren. Thanks in ieder geval zover…

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Je kan ook eens kijken bij American Airlines vanaf Dusseldorf.

Wij gaan ieder jaar omdat de schoonfamilie daar woont. Ik ben net terug (juni/juli '12) en heb ongeveer 720 euro betaald voor een KLMretour Antwerpen (ZWE) - Guayaquil; dit soort aanbiedingen is het hele jaar door. Enige voorwaarde is dat je ook daadwerkelijk in Antwerpen op de trein moet stappen (naar Schiphol) en bij de KLM counter je treinticket moet omwisselen voor een boarding pass.

In Ecuador: Walvissen kijken in Puerto Lopez kan ik je absoluut aanraden!

Hi Douma,
Super, thanks voor deze goeie tip! Ik heb even gekeken en zie dat je dit niet direct bij KLM kan doen of heb ik dat mis? Via bijv. cheaptickets zie ik het wel. Weet je nog wanneer je ongeveer je ticket hebt geboekt (lang van te voren of kort) en betrok en kwam je terug op een door de weekse dag of in het weekend?

Alvast bedankt!

Oh en walvissen kijken staat zeker op ons lijstje, voorlopig hebben we dit in gedachten, misschien wil je je ervaren blik eens op werpen… :slight_smile: ;

  • Quito
  • Otavalo
  • Via Quito naar Coca
  • Via Quito naar Cotapaxi
  • Banos
  • Riobamba
  • Alausi
  • Cuenca
  • Puerto Lopez
  • Isla de la Plata
  • Salinas
  • Guayaquil

Heb jij toevallig aanvullingen of andere tips?

Dank je wel!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Hey Sander; zie mijn tips in rood achter jouw opmerkingen! succes!

Super, dank je wel!! Ik zie het inderdaad op KLM.be, ik had op de NL site gekeken, dus da’s nogal logisch dat je daar geen Antwerpen kan selecteren…
Heb gekeken, zit nu op €798 voor volgend jaar juni, dus ben je erg dankbaar voor je tip! :slight_smile:

Dank je wel ook voor je aanvullingen en links naar we sites!!

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverhalen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Graag gedaan natuurlijk; kijk voor meer informatie over Ecuador eens op of via youtube op het kanaal Ama la Vida [URL=“http://http://www.youtube.com/user/amalavidatv”]http://http://www.youtube.com/user/amalavidatv; Ama la Vida is een tv programma met documentaires die je een goede indruk geven van wat ergens te zien/doen is.
Ik hoop wel dat je een beetje spaans spreekt/begrijpt, want dat is echt reuze handig!

1 like

Hi Douma,
Dank je wel weer :slight_smile: Een beetje Spaans spreek en begrijp ik, dus ik ga eens even kijken…

Gr. Sander

Kijk voor onze reisverslagen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

Ook wij kijken naar tickets. We hebben ook gekeken naar de tips om met klm vanuit Antwerpen Zwe te vliegen. De prijs van deze optie is ruim 1400 euro per ticket… Zijn de prijzen drastisch verhoogd of zijn we te vroeg met boeken?

Wij kijken voor eind juli.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen…

Ik weet niet of je te vroeg bent met boeken, ik zou adviseren om iedere week even te kijken en ook op websites als kayak.com en govolo.nl te kijken.
Afgelopen zomer zijn we met Delta gevlogen (wel een lange reis) vanaf Amsterdam naar Quito (vertrek eind juni retour half juli) voor €550 per persoon; gewoon een kwestie van af en toe even tarieven checken. Delta vliegt overigens ook erg goedkoop naar veel bestemmingen vanaf Dusseldorf.

Hi Reisja,

Toen wij terugvlogen vanuit Ecuador, hoorden wij van de stewardessen dat ze de goedkope tarieven vanuit Antwerpen ZWE eruit gingen halen, dus wellicht is dat dan nu ook gedaan… :frowning:

Wij hadden de tickets volgens mij in December geboekt, dus je kan het wel blijven checken…

Succes!

Gr Sander

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Kennelijk zijn we nog te vroeg met boeken… We zijn een aantal keer in Azië geweest en dan is deze periode de juiste periode voor goede deals!

@ douma74: wanneer heb jij toen je tickets geboekt? Op dit moment zie ik voor Delta prijzen van 1200 euro pp vanaf Dusseldorf voor vertrek in april (voor volgende zomer zijn ze er nog niet). Nog een behoorlijk verschil met de prijs die jij hebt betaald!

@Sander: de Antwerpen (ZWE) route zie ik nog wel maar het prijsverschil is niet meer zo spectaculair: 1433 vanaf Antwerpen t.o.v. 1533 vanaf Amsterdam… Goed te weten dat jij ze pas in december hebt geboekt. Hopelijk is het een kwestie van geduld…

We zullen de prijzen goed in de gaten gaan houden! Mochten jullie toevallig een aanbieding zien dan hoor ik het graag!