Vliegticket ZA boeken maar niet weten hoe lang je blijft

Ik ga op korte termijn naar Zuid-Afrika, maar ik heb nog geen idee hoe lang ik daar zal blijven. Het kan zijn dat ik 2 maanden blijf, maar het kunnen er ook 6 worden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen met het vliegticket, ik heb nog nergens een ‘open-ticket’ optie gevonden en twee keer een enkele reis boeken is wel erg duur. Bij veel maatschappijen is het ook niet mogelijk om tussentijds de retourdatum te veranderen.

Hi Desliz!

Ik ben Zuid Afrikaans en woon in England.

Excuse my Afrikaans, Jy kan enige retour kaartjie koop maar maak seker dat jy die datum van die retour kaartjie kan verander voordat jy die kaartjie koop.

Die meeste retour vliegtuigkaartjies na “Zuid Afrika” se retour datums kan verander word en is geldig vir een jaar. Vra maar net 'n groot travelagentskap soos (STA TRAVEL, trailfinder.com) om jou te help.

Hoop dit help :wereld:

In engels:

You can get a return ticket but just make sure it can be changed, most tickets can be changed except for the cheapest types. You can give any return date and you can change this at a later date however it will only be valid for up to a year. Speak to one of the big companies such as trailfinders, statravel.co.uk, I am sure there must be a STATRAVEL in the Netherland and explain your situation.

Hopes this Help

Chris

ze bestaan. dit soort tickets maar zijn vrij zeldzaam en vooral duur( toen wij keken in 2005).
Wij hebben het uiteindelijk gedaan met 2 enkeltjes

groetjes rudi

Je kan ook een ticket kopen met een maximum geldigheid van bijvoorbeeld 6 maanden of 1 jaar. Vraag dan even specifiek naar de voorwaarden vwb een datumwijziging. Bij sommige tickets mag er namelijk helemaal niks gewijzigd worden (geldt normaal gesproken voor de goedkopere tickets), bij de duurdere tickets zijn datumwijzigingen vaak wel toegestaan, meestal moeten er wel wijzigingskosten voor betaald worden.
Ik kan op m’n werk wel ff voor je kijken, mocht je dat willen moet je me maar even een prive-berichtje sturen met gewenste vertrekdatum en het maximum verblijf.

Tickets met een open retour zijn inderdaad erg prijzig…

Groeten,

Dave

Ik zat min of meer met hetzelfde ‘probleem’ als jij toen ik naar Z Afrika vertrok. Ik heb mijn ticket geboekt bij worldticketcenter.nl en kon daar gratis de datum van mn retourvlucht wijzigen. Je moet dus idd een ticket hebben met een retourdatum, maar let erop dat je deze kan wijzigen.

Ik ga nu naar Cuba met Martinair en ook daar kan ik mijn terugvlucht wijzigen, alleen deze keer wel onder betaling!

Succes en heel veel plezier in dit geweldige land!

Ik heb 2 jaar geleden 6 maanden in ZA gezeten en heb toen een ticket gekocht waar ik zonder kosten mijn ticket 1 keer zonder extra kosten kon wijzigen qua retourdatum. Dit had ik ingeval van nood gedaan je weet nooit wat er kan gebeuren, heimwee, overlijden etc.

Ik was geloof ik rond de 800 euro kwijt. Ik zal dit nog eens voor je nachecken.
Twee enkeltjes lijkt mij een extreem duur prijskaartje!